Ministerul Economiei a anunțat, miercuri, că Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați (AFDJ) și Șantierul Naval Damen Mangalia au semnat contractul de modernizare și retehnologizare a remorcherului maritim multifuncțional cu clasă de gheață Perseus, contract de 49 milioane lei.
”Contractul în valoare de peste 49 milioane lei a fost câștigat de Șantierul Naval Damen Mangalia, remorcherul maritim Perseus, de 6.600 cai putere, urmând să revină pe apă după modernizarea și retehnologizarea care vor dura 24 de luni”, a informat miercuri Ministerul Economiei.
Procesul de modernizare se va concentra, printre altele, pe înlocuirea motoarelor principale cu unele de nouă generație, o nouă structură a comenzii și echipamente de radio-navigație. Modernizarea navei va reduce costurile de exploatare ale navei și va reduce gradul de emisii de noxe în atmosferă, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Platforma Undelucram.ro obține o finanțare pentru a se extinde pe piețele internaționale"Șantierul Naval Damen Mangalia câștigă contracte multiple din străinătate, iar acum se dovedește a fi și un furnizor capabil să asigure și să modernizeze necesarul intern prin înaltul standard și expertiza în construcția de nave. Acest tip de parteneriat de succes între statul român și mediul privat are scopul de a asigura capacitatea de construcție navală în România, ceea ce este un plus pentru întreaga industrie și economie românească. Perseus este una din cele mai importante nave aflate în dotarea autorităților române fiind un element vital pentru asigurarea unui transport fluvial eficient pe Dunăre", a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.
Retehnologizarea va permite ca nava să-și mențină calitățile operaționale pentru următorii 20 ani.
"Ne-am propus ca Șantierul Naval Damen Mangalia să fie un furnizor recunoscut pentru expertiza sa și cu o capacitate extinsă, atât pentru necesarul intern cât și pentru cel internațional. Proiectul modernizării celui mai mare remorcher al României, Perseus este o onoare pentru noi și va fi un motiv de mândrie pentru toți navaliștii din Mangalia", a declarat Chris Groninger, directorul Șantierului Naval Damen Mangalia.
Remorcherul maritim Perseus a fost construit în perioada 1987-1989, după un proiect elaborat în anul 1984, având predarea finală în luna mai 1990. Acesta a fost construit pentru a fi folosit la salvarea și remorcarea navelor maritime avariate sau eșuate, spargerea gheții pe sectorul maritim al Dunării de Jos de la Sulina până la Brăila (km 175), nava având clasă de gheață G60, precum și la manevra navelor maritime în radă și port, participarea la activități de stingerea incendiilor care se produc la bordul navelor sau pe cheu, manevra și remorcarea platformelor de foraj marin, aprovizionarea platformelor de foraj marin în cazul unor furtuni mai mari de gradul 4 de agitație al mării, dar și pentru remorcaje maritime de linie.
Motoarele de propulsie, din dotarea navei, sunt executate în tehnologia anilor 1980, având consumuri de combustibil de 170÷190 g/CPh, față de consumurile motoarelor de ultimă generație care se situează la 140÷160 g/CPh. In plus, emisiile de noxe depășesc limitele actuale impuse de normele internaționale și directivele UE de protecție a mediului, făcând imposibilă obținerea documentelor de navigație aferente zonei de navigație nelimitată, pentru care nava a fost proiectată.