Mercedes urcă pe locul doi în topul principalilor producători de automobile de lux din lume. BMW rămâne lider

Mercedes urcă pe locul doi în topul principalilor producători de automobile de lux din lume. BMW rămâne lider
scris 10 sep 2015

Mercedes-Benz a vândut mai multe vehicule decât Audi în primele opt luni din acest an, devenind al doilea mare producător de automobile de lux din lume, după ce Audi și BMW au raportat încetinirea livrărilor în China, transmite Bloomberg.

În perioada ianuarie - august 2015, Mercedes, divizia de lux a companiei germane Daimler, a vândut 1,19 milioane de vehicule, cu 10.880 mai multe decât Audi, subsidiară a Volkswagen, care a livrat 1,18 milioane de unități. Ultima dată când Mercedes a depășit Audi la vânzări a fost în 2010.

Urmărește-ne și pe Google News

Divizia Daimler a profitat de majorarea cererii pentru sedanul C-Class și pentru SUV-uri și de avansul din China, unde a fost singurul mare producător de automobile de lux care a înregistrat în august o creștere a vânzărilor.

"Ne așteptăm ca Mercedes să depășească Audi anul acesta și să rămână în frunte în următorii doi ani. În China, Mercedes a beneficiat de vânzările foarte bune a modelelor C-Class și GLA, iar tendința va continua", a apreciat analistul Marc-Rene Tonn, de la compania germană Warburg Research.

BMW, liderul pieței automobilelor de lux, a înregistrat în perioada ianuarie - august 2015 o creștere a vânzărilor de 5,5%, la 1,21 milioane de unități. În august, BMW a livrat 135.735 de automobile, în timp ce Audi a vândut 128.650 vehicule, comparativ cu Mercedes, care a avut vânzări de 139.802 unități.

Livrările Mercedes în China, inclusiv Hong Kong, au urcat cu 53%, la 32.763 autoturisme, față de un declin de 4,1% (45.196 vehicule) înregistrat de Audi. Și vânzările BMW pe piața chineză China au scăzut cu 0,9%, la 34.168 unități.

Audi și Mercedes vor să depășească BMW până în 2020, care deține din 2005 titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume, după vânzări.

Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, față de 2,1 milioane Audi și 1,95 milioane Mercedes.
Audi a anunțat că va investi 24 miliarde de euro (28,3 miliarde de dolari) în următorii cinci ani pentru a deveni liderul pieței automobilelor de lux până în 2020, concurând cu Mercedes-Benz, care are același obiectiv. Audi și-a propus să-și extindă gama de modele de la 50 în prezent până la 60 în 2020 și, în acest sens, are de gând să cheltuiască peste un miliard de euro pentru construcția de noi uzine în Mexic și Brazilia.

Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei șomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 10,9%. 

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes
audi
automobile de lux