Constructorul german de automobile Mercedes-Benz a luat fața celorlalți producători auto și a lansat în toată rețeaua din Germania sistemul de vânzări bazat pe modelul de tip agenție. Audi a semnat contractele și pregătește trecerea în 2024, iar BMW abia din 2026.
Mercedes-Benz devine unul dintre pionierii vânzărilor în sistem de agenție în Europa, odată cu lansarea acestui model pe piața din Germania, după doi ani de teste și negocieri cu Asociația Europeană a Dealerilor (FEAC). Compania a anunțat oficial că la 1 iunie trece toată rețeaua de delaeri în noul model de activitate, care se bazează pe acordarea de comisioane dealerilor, similar cu agenții de vânzări din alte domenii.
Compania își mediatizează decizia argumentând cu prețuri transparente și uniforme în toate show-room-urile, dar și pe sincronizarea între vânzările online și offline. De asemenea, pentru reprezentanții mărcii este pus accentul pe avantajul planificării pe termen lung a vânzărilor bazate pe comision.
CITEȘTE ȘI DECIZIE După protestul angajaților - CFR Călători și CFR Marfă vor putea acorda majorări salariale, fără obligația de a reduce pierderile și plățile restanteConstructorul din Stuttgart și-a denumit sistemul „Vânzările viitorului” și a anunțat că întregul stoc de automobile Mercedes-Benz este disponibil de la 1 iunie pentru clienții de autoturisme și vehicule comerciale exclusiv în modelul de agenție, care presupune vânzări directe între producător și clienți.
„Cu „Vânzările viitorului” obțineți o transparență totală a prețurilor și costurilor pe toate canalele de vânzare” anunță Mercedes, care mai subliniază că nu va mai fi nevoie de comparații de prețuri de la un dealer la altul pentru a găsi cel mai bun preț.
„Astăzi marchează începutul unei noi ere în vânzări: suntem mândri că am atins o piatră de hotar în transformarea vânzărilor odată cu introducerea modelului real de agenție în Germania. Modelul real de agenție este răspunsul nostru la schimbările sociale și tehnologice semnificative și provocările asociate din industria auto. Prin urmare, subliniem rolul nostru de pionierat în vânzările de automobile și suntem siguri că vom continua să conducem vânzările Mercedes-Benz către succes în viitor”, a declarat Jörg Heinermann, șeful Mercedes-Benz Cars Sales Germany (MBD).
Odată cu trecerea la noul sistem de vânzări, dealerii nu mai au nevoie să cumpere stocuri, pentru că ei vor avea acces la stocurile naționale. Cel mai mare dezavantaj pentru clienți, unul despre care nici Mercedes, nici celelalte companii care urmează să treacă la acest sistem, este dispariția discounturilor acordate de dealer, acesta fiind, de altfel, unul dintre scopurile noului mod de distribuție.
„Credem în modelul agenției ca un model sustenabil de vânzări pentru a conecta fără probleme toate canalele de vânzare și punctele de contact pentru clienții noștri într-o lume din ce în ce mai digitalizată. Împreună cu partenerii noștri de vânzări înalt calificați și dedicați, suntem convinși că ne punem clienții privați și comerciali în centrul activităților noastre chiar mai mult decât înainte și că putem crea avantaje clare pentru ei", spune David Perdomo Hollatz, șeful departamentului vânzări și marketing de la Mercedes-Benz Vans Regiunea Europa și Germania.
Mercedes spune că toți cei 98 de parteneri ai mărcii au semnat contractele pentru noul model de agenție încă din 2021. Pe plan extern, compania are deja implementat un program pilot în opt piețe ale lumii, însă nu a oferit detalii despre momentul în care sistemul se va extinde la nivel european.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Patru companii auto de importanță semnificativă în industria de camioane și autobuze semnează pentru o structură de tip holdingAudi a semnat la rândul său contractele cu rețeaua de dealeri din Germania, dar trece la noul sistem de la 1 ianuarie 2024. BMW face acest lucru în două etape, mai întâi cu marca Mini, de anul viitor, și apoi cu marca BMW din 2026.
Dacia este una dintre primele mărci din Europa care lucrează în sistem de tip agenție încă de la început, pe piața din România, unul dintre motive fiind protejarea financiară a dealerilor care nu sunt nevoiți să-și cumpere stocurile.