Mercedes-Benz pregătește o gamă distinctă de vehicule electrice cu care să concureze BMW și Tesla Motors înainte de sfârșitul deceniului, mizând pe faptul că automobilele cu surse alternative de energie au potențialul să devină profitabile, relatează Bloomberg.
Astfel, Mercedes-Benz va produce două SUV-uri electrice și două sedanuri, au spus două surse apropiate situației, scrie News.ro.
Mercedes va crea o sub-marcă pentru aceste vehicule, al cărei nume nu a fost ales încă, a spus una dintre persoane.
Directorul general al companiei, Dieter Zetsche, a declarat în iunie că Mercedes va prezenta un automobil electric la salonul auto de la Paris din septembrie.
Succesul Tesla cu sedanul Model S a amplificat presiunea asupra altor producători de automobile de lux, chiar dacă producătorul american are probleme cu respectarea țintelor financiare și cu întârzierile apărute în lansarea unor noi modele.
Liderii pieței germane a automobilelor de lux trebuie să arate că pot face inovații pe segmentul automobilelor electrice care să capteze imaginația cumpărătorilor și că pot respecta în același timp reglementările care impun un nivel redus al emisiilor poluante ale vehiculelor.
Clienții germani ai Mercedes, în special, au fost sceptici mai ales în privința autonomiei limitate, a timpului îndelungat necesar încărcării bateriilor, a prețurilor mari și, uneori, a designului mai ciudat.
Mercedes a optat anterior pentru adăugarea de baterii și motoare electrice modelelor existente, o soluție mai ieftină față de investiția BMW în brandul ”i”, cu fibră de carbon și design futurist.
Situația s-a inversat între timp, BMW neintenționd să lanseze un nou model ”i” în următorii cinci ani.
Mercedes va începe să vândă noua gamă electrică înainte de sfârșitul deceniului, a spus una dintre surse.
Pe lângă automobilele electrice, grupul Daimler, care include Mercedes-Benz, intenționează să lanseze primul camion de tonaj greu electric, la începutul deceniului următor.
Grupul a promis și versiuni electrice pentru automobilele de oraș Smart.