Înființată în 2006, Pharma ExpertSpedition are în prezent clienți majori din rândul spitalelor private și de stat, rețele de farmacii, companii internaționale, în domeniul produselor farmaceutice și al dispozitivelor medicale cu temperatură controlată.
Principala activitate a companiei este dependentă de flota de autovehicule a companiei, care numără zeci de vehicule, și orice eroare poate perturba serios fluxul logistic. Din acest motiv, nimic nu este lăsat la întâmplare în materie de flotă.
Am discutat cu directorul general Ioni Baicu despre traseul parcurs de companie în acești aproape 20 de ani și l-am întrebat care a fost secretul dezvoltării companiei, pe acest segment sensibil al pieței, cel al transportului de produse medicale și de farmacie.
„Pharma ExpertSpedition a avut un parcurs lung din 2006 până în prezent, dezvoltându-se constant. În acești 20 de ani, ritmul de creștere a fost mereu susținut de o bază solidă de principii ce guvernează activitatea noastră: flexibilitate, profesionalism, încredere și accesibilitate. De-a lungul timpului, soluțiile noastre logistice au evoluat în paralel cu nevoile partenerilor noștri. Indiferent de perioada la care ne raportăm, am căutat mereu să asigurăm cele mai bune servicii personalizate, la cele mai înalte standarde și la un raport calitate/preț corect” povestește cel care conduce compania, Ioni Baicu. Tot el ne dezvăluie și unul dintre „secretele” firmei: decizia de specializare pe acest segment a venit la aproximativ 12 ani de la lansarea companiei, în 2018.

„Probabil cel mai important moment care a contribuit la succesul Pharma ExpertSpedition a fost în anul 2018, când am focalizat activitatea noastră exclusiv în sectorul transportului de dispozitive medicale si produse farmaceutice cu temperatură controlată. Concentrarea resurselor și capacităților Pharma ExpertSpedition a dus, în timp, la poziționarea noastră în topul companiilor 3PL din România”.
Evident, chiar dacă astăzi totul pare că s-a derulat fără probleme, cei 20 de ani de creștere au fost marcați și de perioade sau situații dificile, care au reprezentat provocări reale pentru conducerea Pharma Expertspedition.
„Pentru noi, cele mai încărcate momente s-au dovedit a fi și cele mai importante, veritabile oportunități ce ne-au împins înainte și ne-au obligat să creștem. Ne-am adaptat nevoilor partenerilor și tendințelor pieței, reușind să ne stabilim drept trendsetters în ceea ce privește o serie de practici în industrie. Mai mult, aceste momente au necesitat regândiri de paradigme și reorientări de investiții care, odată asumate, ne-au dus la extinderea retelei de distribuție și flotei de mașini, la actualizări tehnologice și eficientizări ale fluxurilor logistice. În 2 cuvinte: «am evoluat»”, ne explică economistul Ioni Baicu.

Discuția a ajuns inevitabil la flota auto, pentru că vorbim despre un jucător din piața de transport care nu poate exista fără vehiculele sale.
„Fiind o companie implicată exclusiv în distribuția produselor farmaceutice cu temperatură controlată, principalul mijloc necesar desfășurării activității Pharma ExpertSpedition a fost și este flota de vehicule. O resursă aflată într-o constantă evoluție, flota noastră a fost mereu optimizată pentru a asigura un flux logistic eficient, flexibil dar și predictibil, punând accentul pe trasabilitate si siguranța produselor transportate”, ne dezvăluie directorul Pharma Expertspedition, care recunoaște că alegerea mașinilor a ținut cont întotdeauna de nevoile reale ale clienților.
„Vehiculele Renault Master reprezintă soluția optimă pentru nevoile noastre de transport, pentru că ne permit să deservim eficient nevoilor partenerilor noștri. Factori importanți precum fiabilitatea, eficiența, siguranța șoferului și a produselor aflate în tranzit, dar mai ales diversitatea de volume de încărcare au stat la baza alegerii Renault Master. Vehiculele pot fi dotate ușor cu toate echipamentele necesare bunei desfașurări a activităților noastre logistice și de distribuție”.

Cea mai bună dovadă a eficienței mașinilor Renault pe care le folosește Pharma ExpertSpedition în activitatea sa este exemplarul Renault Master care se apropie în acest moment de un milion de kilometri parcurși, în șase ani de activitate, fără nicio intervenție la motor. Fotografia cu kilometrajul a devenit deja virală printre angajații companiei și chiar și în afara companiei.

În privința specificațiilor și tehnologiilor pe care le au vehiculele comerciale de la Renault, Ioni Baicu ne-a mărturisit că acestea reușesc să satisfacă toate criteriile cerute de activitatea de logistică.
„Tehnologiile prezente pe modelul Master ne ajută din multe puncte de vedere. Amintim, printre altele, confortul si siguranța șoferului, a produselor transportate, fiabilitatea și capacitatea de a dota vehiculul cu funcții suplimentare specifice nevoilor noastre de transport cu unități frigorifice și frigidere auto. Astfel, modelul Master devine un element important în desfășurarea optimă a fluxului logistic”, își încheie Ioni Baicu scurta prezentare a activității companiei pe care o conduce.

Renault Master
Renault Master este deținătorul en-titre al premiului Van of the Year 2025, acordat de juriul "International Van Of The Year" (IVOTY). Designul Aerovan și platforma multi-energie fac ca Renault Master să seteze un nou standard pe piață și să fie cel mai eficient vehicul din clasa sa în versiunile actuale ale motorizărilor termice și electrice.
Noul Master este exemplul perfect pentru ceea ce a făcut ca vehiculele utilitare ușoare Renault să fie uimitoare de mai bine de 120 de ani: sunt inovatoare, disruptive, multi-energie și concepute pentru a fi personalizate în moduri practic nesfârșite pentru a satisface dorințele și nevoile individuale ale fiecăruia dintre clienții noștri profesioniști. Peste 40 de carosări sunt realizate în fabricile Renault. Iar, prin intermediul rețelei extinse de reprezentanțe și ateliere de caroserie certificate Renault Pro+ (14 în România), oferim asistență clienților persoane juridice, în fiecare etapă a proiectelor derulate.
Articol exclusiv realizat de Profit.ro cu sprijinul Renault.























