Lufthansa, cel mai mare operator aerian din Germania, a renunțat la preluarea Niki, divizia austriacă a rivalului german aflat în insolvență Air Berlin, din cauza obiecțiilor ridicate de Comisia Europeană.
În octombrie, Lufthansa a încheiat un acord pentru achiziția Niki, companie fondată de fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda, dar și a altor active aparținând Air Berlin, inclusiv subsidiara Luftverkehrsgesellschaft Walter (LGW), pentru suma de 210 milioane de euro.
Achiziția ar consolida și mai mult poziția dominantă a Lufthansa pe piața germană, însă trebuie aprobată de autoritatea antitrust europeană.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Lufthansa a oferit deja mai multe concesii, în special renunțarea la locuri de aterizare pe aeroporturi, însă Comisia consideră că sunt insuficiente și a indicat clar că preluarea Niki și integrarea acesteia în grupul Eurowings nu va fi aprobată în forma actuală”, potrivit unui comunicat Lufthansa.
Operatorul aerian german a precizat că nu a renunțat și la preluarea LGW, fiind dispus să renunțe la “numeroase” locuri de aterizare pentru a primi autorizația Comisiei. Compania a anunțat că va trimite la Bruxelles o propunere modificată privind achiziția LGW.
Anterior, șeful Ryanair și-a exprimat dezamăgirea referitor la decizia Air Berlin de a purta negocieri inițiale exclusiv cu Lufthansa, spunând că procesul de insolvență a fost de fapt un “aranjament” menit să sprijine consolidarea celei mai mari companii aeriene germane.
Potrivit Reuters, achiziția LGW va costa Lufthansa aproximativ 18 milioane de euro, mult sub suma de 210 milioane de euro oferită pentru pachetul inițial de active Air Berlin, ce includea Niki.
Divizia austriacă a funcționat în ultimele luni cu ajutorul fondurilor trimise de Lufthansa în contul acordului de preluare, însă dacă nu va găsi repede un nou cumpărător riscă falimentul. Air Berlin intenționa să folosească parte din banii de la Lufthansa și pentru rambursarea unui împrumut-punte de 150 milioane de euro acordat în vară de guvernul german.
Air Berlin, al doilea mare operator aerian german, a intrat în insolvență în august, după ce Etihad Airways, principalul acționar al companiei, și-a retras sprijinul financiar.