Noul șef al Renault Group, Luca de Meo, a susținut un discurs de prezentare a rezultatelor financiare ale companiei, “autentic”, așa cum se precizează în motto-ul textului. El face referiri spectaculoase la Dacia, marca “miracol”.
“Numai discursurile vorbite pot fi considerate autentice” precizează Luca de Meo, CEO-ul Renault SA, de la care toată lumea așteaptă rețeta redresării. Discursul lui Meo este nevoit să transmită proastele vești ale pierderilor uriașe, de peste 7 miliarde de euro. Singura veste bună pentru el este că nu i se datorează, astfel că poate începe în liniște redresare.
“Suntem într-o situație complexă, dificilă. Ei bine, suntem. Dar Renault a luat Covid în timp ce era deja cu febră, de aceea cu siguranță este chiar mai greu pentru noi. Sunt deja implicat profund în diagnosticul a ceea ce a mers greșit, ce este greșit și ce este nevoie să facem pentru a repara”, a spus Luca de Meo în discursul său.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șeful companiei Renault a mai explicat că a vizitat deja câteva uzine, delaeri, centre de design și inginerie. Printre ele se numără și cele din România. “Vestea bună este că Renault este încă o companie mare. (...) Oamenii sunt frustrați dar dornici să schimbe direcția”.
Dar Meo a transmis și alte mesaje de încredere. “Știm CE avem de făcut”. Și a explicat: “vom muta înterg sistemul de la Volum la Valoare. Chiar acum ne concentrăm la CUM facem să se întâmple”. Modalitatea de lucru aleasă de Luca de Meo este neobișnuită. convocat o echipă de experți din toate funcțiile, regiunile și nivelurile din grup. Le-a dat o misiune dificilă: să lucreze timp de șase luni la un plan de redresare, la ultimul etaj al sediului central al Renault.
În ianuarie, va fi prezentat acest plan. De Meo mai prezintă unele detalii: vor fi trei faze ale planului, cu un orizont de 6/7 ani și patru dimensiuni de rezolvat. Costuri fixe, costuri variabile, cash și managementul veniturilor. Referitor la crearea de valoare, de Meo are deja decizia luată: se va baza pe “produse, tehnologie, piață și mărci”. Aici, la mărci, a venit rândul mărcii românești Dacia să fie analizată.
“Dacia, văzută din interior, arată chiar mai mult decât un miracol. Nimeni în industrie nu poate face atât de mulți bani la acest nivel al pieței. Este timpul pentru Dacia să înflorească precum o marcă cu drepturi depline.”
Despre celelalte mărci din grup, lucrurile au fost mai simple. Renault “trebuie să revină unde merită să fie”, Alpine este “o marcă de nișă”, iar Lada “este lider pe piața ei”.
Discursul lui de Meo a fost unul din puținele transmise de executivi de la acest nivel presărat cu atât de multe nuanțe, dovadă a faptului că Luca de Meo este, înainte de toate, un om de marketing.