Parlamentul European a adoptat o nouă rezoluție privind siguranța rutieră din UE, care vine cu o serie de măsuri pe care Comisia Europeană ar trebui să le introducă, astfel încât să poată ajunge în 2050 la ținta de zero decese pe șosele. Printre măsuri se numără și introducerea de stimulente fiscale (subvenții) și de asigurări, dar pentru mașinile cu un nivel ridicat al siguranței (EuroNCAP). Măsura ar lovi direct marca Dacia, care a primit, pentru cele mai noi mașini ale sale, doar două stele.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Clienții Dacia ar putea fi afectați de noile măsuri pe care Parlamentul European le propune acum Comisiei Europene, prin pierderea stimulentelor fiscale și prin asigurări mai scumpe, din cauza scorurilor mici obținute la testele EuroNCAP.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Pasagerii autoturismelor care au primit cinci stele la ultimele teste din Programul european pentru evaluarea vehiculelor noi (Euro NCAP) au avut un risc de rănire mortală cu 68 % mai mic și un risc de rănire gravă cu 23 % mai mic decât cel al pasagerilor din autovehiculele care au primit două stele”, se arată în rezoluția PE.
Din acest motiv, în cadrul rezoluției, eurodeputații „invită statele membre să ofere stimulente fiscale și solicită asigurătorilor privați să ofere sisteme atractive de asigurare auto pentru achiziționarea și utilizarea de vehicule cu cele mai înalte standarde de siguranță; invită Comisia să revizuiască legislația privind etichetarea automobilelor pentru a include informații suplimentare la punctul de vânzare și în format digital cu privire la ratingul de siguranță al vehiculelor noi”.
Dacia ar putea fi cea mai afectată marcă auto din Europa de aceste măsuri, mașinile sale având doar două sau trei stele rating de siguranță.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Sandero și Logan, generația III, au primit doar 2 stele la testele EuroNCAP. Declarații oficiale EuroNCAP: „Nu oferă asistență la schimbarea benzii. Arată o ambiție mică, chiar și pentru low-cost”. Dacia: „E la nivelul cerut de clienți”Reprezentanții Dacia au explicat în repetate rânduri că mașinile pe care le produc nu vor avea niciodată nivelul maxim de siguranță disponibil pe piață, din cauza costurilor acestor tehnologii, dar și din cauză că persoanele care cumpără mașinile Dacia nu le solicită și nu sunt dispuse să plătească pentru ele. Cel mai recent, modelul Sandero a primit doar două stele EuroNCAP, deoarece sistemele de asistență nu îndeplinesc toate standardele stabilite de EuroNCAP. Următorul model lansat, Jogger, are același sistem de siguranță de pe Sandero, astfel că șefii Dacia au lăsat să se înțeleagă că scorul pe care acest model îl va obține nu are cum să fie mai mare.
„Avem o mulțime de sisteme de asistență, dar nu pe toate. Le omitem intenționat pe cele care nu sunt neapărat necesare, precum cel de menținere pe banda de circulație. Ele vor fi montate atunci când legislația o va cere. Le avem pe toate la Renault”, a declarat Denis le Vot, CEO Dacia, în cadrul unei vizite recente la București.