Fabrica Takata din Arad, care produce volane și centuri de siguranță pentru autoturisme, a încheiat noul contract colectiv de muncă pentru cei aproximativ 4.500 de angajați, valabil până în 2019, care prevede și creșteri salariale de la 1 iulie 2017, liderii sindicali afirmând că nu există niciun risc de închidere a halelor de producție în eventualitatea unui faliment al corporației japoneze, procedură anunțată de presa internațională. Conform sindicatului, fabrica din Arad este una dintre cele mai profitabile entități ale corporației și face permanent angajări, datorită volumului mare de muncă.
Sindicatul ”Europa” de la SC Takata Romania SRL, societate care operează fabrica de componente auto din Arad, a anunțat încheierea noului contract colectiv de muncă pentru cei aproximativ 4.500 de angajați, scrie News.ro.
Liderul sindical, Lucian Lengyel, a declarat, luni, corespondentului News.ro, că negocierile cu board-ul companiei pentru noul contract colectiv de muncă au fost încheiate vineri, iar documentul prevede atât salarii mai mari cât și condiții de muncă mai avantajoase.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Negocierile cu board-ul s-au derulat pe perioada a două luni, iar în acest moment putem anunța că avem un nou contract colectiv de muncă, valabil pentru perioada 2017-2019. De la 1 iulie 2017, salariile în fabrica din Arad vor crește, dar avem și o reglementare mult mai favorabilă a relațiilor de muncă”, a spus Lengyel, care nu a putut da publicității procentul creșterilor salariale, afirmând însă că din iulie ”salariile vor fi printre cele mai competitive din această parte a Europei”.
Referitor la informațiile publicate în presa internațională, potivit cărora ”corporația mamă” ar putea declanșa procedura de faliment, liderul sindical din Arad afirmă că această acțiune ”nu ar fi urmată de dizolvarea companiei”.
”Deși board-ul ne ține la curent cu evoluția companiei, nu am primit o informare pe cale oficială despre o eventuală procedură de faliment. Totuși, e important de precizat că această procedură nu ar înseamna o dizolvare, ci ar urmări interesul companiei. Au trecut și alte corporații prin astfel de proceduri de reorganizare, iar fabricile nu au fost afectate”, spus Lengyel.
Conform liderului de sindicat, ”fabrica din Arad este una dintre cele mai profitabile entități de sub umbrela Takata și nu s-ar pune problema închiderii”.
”Indiferent de evoluția din punct de vedere juridic, fabrica din Arad va rămâne în funcțiune. Există și au existat mereu investitori interesați de această unitate”, a mai spus liderul sindical.
Lucian Lengyel a adăugat că fabrica face permanet angajări datorită volumului mare de muncă.
”Avem foarte multe contracte în derulare și chiar organizarea concediilor în această perioadă ne pune probleme serioase, pentru că avem nevoie de oameni la posturi. Facem în permanență angajări și se acordă diverse stimulente pentru a crește cât mai mult gradul de retenție a personalului. Nu se pune problema de concedieri”, a mai spus liderul sindical.
Potrivit reprezentanților Agenției Județeane pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad, Takata Arad are notificate 17 posturi vacante în momentul de față, însă la începutul anului avea aproximativ 150 de posturi libere.
Fabrica Takata din Arad are trei secții, una de volane, a doua de centuri de siguranță și una de sculărie, amplasate în două locuri și desfășurate pe aproximativ 25 de hectare de teren, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din județ.
Sub umbrela consorțiului japonez mai funcționează o fabrică și în Sibiu, unde se produc saci pentru airbag-uri.
Presa internațională a scris că Takata Corporation ar putea cere intrarea în faliment, până la finele lunii iunie, compania fiind puternic îndatorată în urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declanșare.
Bursa de la Tokyo a anunțat, vineri, că a suspendat de la tranzacționare acțiunile Takata, în urma informațiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei.
Intrarea în faliment ar fi o etapă în reorganizarea Takata, care negociază de câteva luni o infuzie de capital din partea companiei Key Safety, care ar crea o altă entitate juridică pentru preluarea unei părți din acțiunile consorțiului japonez.