Constructorul italian de automobile sportive Lamborghini a vândut în 2023 peste 10.000 de automobile, fiind prima dată în istoria de 60 de ani a companiei când acest volum de vânzări a fost atins pe parcursul unui singur an, a declarat directorul general Stephan Winkelmann, transmite Reuters.
Marca italiană, o subsidiară a grupului german Volkswagen, a vândut anul trecut un număr record de 10.112 de automobile sportive și SUV-uri, în creștere față de 9.200 de autovehicule în 2022, scrie Agerpres.
"Sunt incredibil de mândru să anunț că am atins un nou moment istoric", a spus Stephan Winkelmann pe Linkedin.
Susținut de succesul înregistrat de SUV-ul său Urus, care costă peste 230.000 de euro, în ultimii ani Lamborghini și-a extins producția, bazându-se pe cererea solidă venită din partea bogaților pasionați de mașini de lux.
Rivalul Ferrari, care urmează să publice și el datele referitoare la vânzările din 2023, a livrat peste 13.200 de automobile în 2022.
Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) a fost regiunea unde Lamborghini a avut anul trecut cea mai mare creștere a livrărilor, cu un avans de 14%, până la 4.000 de autovehicule. Vânzările în regiunea America au crescut cu 9%, până la 3.465 de autovehicule, în timp ce în regiunea Asia Pacific a crescut cu 4%, până la 2.600 de autovehicule.
În prezent, gama de modele Lamborghini include și două supercaruri - Huracan, echipat cu un motor cu 10 cilindri, și Revuelto, cu 12 cilindri, primul model hybrid plug-in al constructorului italian, prezentat anul trecut. Pe parcursul acestui an, gama de modele a Lamborghini va deveni una compusă complet din hibride, grație noului Urus și unui nou model care va înlocui Huracan.
De la finele lui 2025, Lamborghini va vinde numai automobile cu sisteme de propulsie plug-in hybrid, reducând la jumătate emisiile de CO2, comparativ cu actuala gamă de modele. Însă, abia în 2028 Lamborghini va introduce primul său model electric, în timp ce rivalul Ferrari vrea să facă același lucru din 2025.