Organizația „Car of the Year”, care desemnează în fiecare an premiul cunoscut în România sub numele de Mașina Anului în Europa, a anunțat extinderea juriului cu un membru din România.
România va avea un membru în juriul cunoscutei competiții Car of the Year, după ce jurnalistul auto Florin Micu, director și proprietar al publicației AutoExpert, a fost desemnat membru al acestui juriu. Concursul desemnează cea mai bună mașină a anului, din punctul de vedere al juraților, pe baza voturilor acestora.
Juriul este format din 60 de persoane, jurnaliști specializați, care activează în cadrul unor publicații scrise, online sau la televiziune. Până acum, din juriu făceau parte 60 de jurnaliști din 22 de țări. Odată cu acceptarea lui Florin Micu, vor fi 23 de țări ale Europei reprezentate în acest concurs. Jurnaliștii din Rusia sunt suspendați imediat după începerea războiului din Ucraina. De asemenea, unul dintre jurnaliștii britanici s-a retras din juriu după plecarea de la publicația pe care o reprezenta, Car Magazine.
România a mai fost reprezentată în Car of the Year pentru scurt timp de Dan Vardie, actualul președinte al APIA, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România, care între timp a fondat un alt concurs european de tip Mașina Anului, numit Autobest, în care sunt invitați preponderent jurnaliști din țările Europei Centrale și de Est.
Competiția Car of the Year a fost fondată în 1963 de revista Autovisie din Olanda, care ulterior a atras alături de ea alte opt publicații: Auto (Italia) / Automobil Revue/Revue Automobile (Elveția) / Autocar (Marea Britanie) / Autopista (Spania) / Auto Trends (Belgia) / AutoMobil Das Vox Automagazin (Germania) / L'Automobile Magazine (Franța) / Vi Bilägare (Suedia). Acestea reprezintă organizatorii concursului, care desemnează prin rotație, anual, comitetul de organizare. Restul jurnaliștilor sunt doar invitați în juriu, ei având mai multe etape de desemnare și vot pentru a ajunge la o listă scurtă și apoi la lista finaliștilor din rândul cărora se desemnează Mașina Anului în Europa.
Sistemul de vot este unul care presupune acordarea unui număr fix de 25 de puncte care sunt acordate mașinilor, cu un maxim de 10 puncte pentru cea mai bine clasată mașină. Punctele acordate de jurnaliști sunt adunate la final și în acest fel se stabilește ierarhia. Pentru a putea folosi titlul câștigat și însemnele concursului, mărcile trebuie să plătească sumele stabilite de organizație, însă plata și utilizarea titlului sunt opționale.
CITEȘTE ȘI Cât costă bateriile de pe mașinile electrice și hibride ale Dacia și Renault. Spring, cel mai mic preț pe kWh, Jogger, cel mai mareMașinile nu sunt grupate pe segmente în funcție de dimensiuni sau preț, ci concurează într-un singur clasament. Jurații trebuie să aprecize o serie de caracteristici ale mașinilor, chiar dacă acord un singur punctaj: design, confort, consum, manevrabilitate, performanțe, funcționalitate, cerințe de mediu, satisfacție la volan și preț. Sunt considerați factori majori inovațiile tehnice și raportul valoare/preț.
În acest an, pe lista de mașini eligibile a fost inclus și noul Dacia Duster, care însă trebuie să treacă de votul juriului pentru a se califica în finală.