Anul 2022 a început cu rezultate foarte bune ale pieței de autovehicule, nivelul înmatriculărilor raportate de DRPCIV fiind cu 35% mai mare față de anul trecut pentru toate vehiculele și cu o creștere majoră de 55% pentru autoturisme.
România a înmatriculat în luna ianuarie 9.337 de autoturisme, cu 55,51% mai multe decât în anul anterior, când se înregistra un decalaj generat de înmatriculările mari din decembrie 2019. De asemenea, au fost înmatriculate 918 vehicule comerciale ușoare, în scădere față de anul trecut, 563 de vehicule comerciale grele și autobuze. În total, 12.762 de vehicule au fost înmatriculate în România în prima lună a anului, cu mai mult de 3000 în plus față de ianuarie 2020, adică o creștere de 34,96%, relevă datele analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Segmentul de autoturisme, cel mai important din piață, a reușit să înceapă anul cu o creștere, care reflectă achizițiile mari făcute de români în luna decembrie. Chiar și cu o astfel de creștere, piața de autoturisme rămâne deocamdată sub nivelul din 2020 și 2019, când se depășea pragul de 12.000 de unități înmatriculate. Revenirea față de anul trecut poate fi un semnal privind diminuarea efectelor crizei de semiconductori și ar putea să marcheze o tendință de creștere pentru următoarele luni.
Ca de obicei, cea mai vândută marcă auto din România a fost Dacia, care revine puternic, după ce în 2021 înregistra o scădere importantă. Mai exact, Dacia a înmatriculat 2.765 de autoturisme, față de 914 în ianuarie 2022, cu peste 200% în plus. Pe locul al doilea, la mare distanță, s-a aflat Hyundai, cu 976 unități, continuând ritmul bun înregistrat în anul anterior, având o creștere de 47,7%. Renault s-a situat pe locul trei, cu o revenire în fața celor de la Toyota, care s-au clasat pe locul patru, urmați de Ford, pe locul cinci, după cum reiese din analiza APIA făcută pe statisticile DRPCIV. Skoda și Volkswagen, mărci care conduceau anterior clasamentul mărcilor de import, s-au situat abia pe locurile 6 și 7.
În privința modelelor preferate de români, Logan, Sandero și Duster rămân cele mai cumpărate mașini, cu 1062 de unități pentru Logan și peste 700 de unități pentru celelalte două. După ele s-a situat un automobil mai puțin prezent în topul vânzărilor, Fiat 500L, cu 353 de unități înmatriculate, urmat de Hyundai Tucson, cel mai vândut SUV de import, din România, și de Ford Puma, cu 217 unități.
O mențiune importantă pentru Dacia Spring, care a ajuns pe locul 10 în clasamentul vânzărilor, cu numai 148 de unități înmatriculate, după ce anul trecut reușise să devină, pentru scurt timp, cel mai vândut automobil din România. Motivul principal este întreruperea programului Rabla și înmatricularea rapidă, în decembrie, a mașinilor deja vândute.
De altfel, oprirea temporară a Rabla a determinat scăderi ale vânzărilor tuturor modelelor electrice de pe piață. Liderul european al acestui segment, Tesla Model 3, a înmatriculat 75 de unități, un volum important ținând cont de prețul acestui automobil.