România a înregistrat, în anul trecut față de anul anterior, un avans de 23,1% la înmatriculările de automobile noi, până la 130.919 de unități, a doua creștere ca mărime din Uniunea Europeană (UE), după Lituania, potrivit datelor publicate miercuri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). La nivelul întregii UE, înmatriculările de automobile noi au crescut cu doar 0,1% anul trecut, pe fondul scăderii cererii în ultimele patru luni ale anului.
Lituania a înregistrat, anul trecut, un avans de 25,4% (date estimate) la înmatriculările de automobile noi, până la 32.447 de unități, scrie News.ro.
După Lituania și România, cele mai mari creșteri le-au înregistrat Croația (+18,7%, total unități vândute 59.856), Ungaria (+17,5%, 136.594 unități), Grecia (+17,4%, 103.431 unități), Bulgaria (+9,9%, 34.332 unități) și Polonia (+9,4%, 531.889 unități).
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Noua schemă de ajutor de stat: Vor primi subvenție firmele care investesc o sumă minimă în stații de încărcare electrice. Autoritățile promit ajutor pentru 1.000 de firmeDe cealaltă parte, cele mai mari scăderi le-au înregistrat Marea Britanie (-6,8%, 2,367 milioane unități), Suedia (-6,8%, 353.729 unități), Irlanda (-4,4%, 125.557 unități), Cehia (-3,7%, 261.437 unități) și Austria (-3,5%, 341.068 unități).
La nivelul întregului an 2018, înmatriculările de automobile noi au rămas aproape identice cu cele din anul 2017, cu un avans de doar 0,1%, până la 15,137 milioane de unități, acesta fiind al cincilea an consecutiv de creștere. Ritmul de creștere anual a scăzut considerabil în ultimele patru luni ale anului trecut, pe fondul săderii cererii.
Cele mai multe vânzări le-au înregistrat, anul trecut, grupul Volkswagen (Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, Porsche), cu o cotă de piață de 23,8% (23,7% în 2017), grupul PSA (Peugeot, Opel, Citroen, DS), cu o cotă de piață de 16,2% (12,2% în 2017, creștere datorată și achiziției Opel la jumătatea anului 2017), și grupul Renault (Renault, Dacia, Lada, Alpine), cu o cotă de 10,6% (10,6% în 2017).