Înmatriculările Dacia în UE au crescut cu 2,7 % în primele patru luni, dar cota de piață a mărcii a scăzut ușor

Înmatriculările Dacia în UE au crescut cu 2,7 % în primele patru luni, dar cota de piață a mărcii a scăzut ușor
scris 13 mai 2016

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu 2,7% în primele patru luni luni ale anului față de perioada similară a anului trecut, la 137.392 de unități, avansul fiind inferior celui de 8,5% înregistrat la nivelui pieței, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Dacia a avut în intervalul menționat o cotă de piață de 2,7% la nivelul UE, în scădere de la 2,8% în aceeași perioadă a anului trecut.

Urmărește-ne și pe Google News

Luna trecută, înmatriculările de automobile Dacia la nivel european au scăzut cu 1,5%, la 37.755 de unități, ceea ce i-a asigurat mărcii o cotă de piață de 3%, în sădere de la 3,3% în aprilie 2015.

Per ansamblu, înregistrările de autovehicule noi în UE au crescut cu 8,5% în perioada ianuarie-aprilie, față de aceeași perioadă din anul trecut, la 5,1 milioane de unități. În aprilie, avansul a fost de 9,1%, la 1,27 milioane de unități.

Pesimism la Toyota, după un profit record: aprecierea yenului ar putea aduce anul acesta prima diminuare a câștigurilor din ultimii 5 ani CITEȘTE ȘI Pesimism la Toyota, după un profit record: aprecierea yenului ar putea aduce anul acesta prima diminuare a câștigurilor din ultimii 5 ani

În România, înmatriculările de autoturisme noi au crescut de peste două ori mai rapid decât cele din UE, înregistrând un avans de 18,7% în primele patru luni, la 23.645 de unități. Luna trecută, creșterea pieței auto românești a fost de 12,6%, la 6.174 unități.

Vânzările în UE ale grupului francez  Renault, proprietarul Dacia, au crescut cu 6,6% în primele patru luni ale anului, la 497.459 de autovehicule, în timp ce cota de piață s-a redus ușor, la 9,5%, de la 9,6% în perioada similară din 2015.

Automobilele marca Dacia sunt produse atât la fabrica de la Mioveni, cât și la uzina deținută de Renault în Tanger, Maroc. Principalele destinații de export pentru marca românească au fost Franța, Spania și Germania.

Anul trecut, vânzările totale sub marca Dacia au crescut cu 7,7%, la 550.920 de unități, din care peste 93% pe piețele din afara României, unde livrările s-au majorat cu 6%. Pe piața românească, vânzările Dacia au avansat cu peste 24% în 2015, la aproape 37.000 de unități, din care 11.500 au fost achiziționate prin programul Rabla.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
inmatriculari
ue
renault