Piața de autovehicule din România suferă în continuare, atât din cauza efectelor pandemiei, cât și din cauza crizei semiconductorilor la nivel global, astfel că vânzările sunt departe de cele înregistrate în 2019, anul dinaintea izbucnirii acestei crize prelungite.
În luna iunie, în România au fost înmatriculate 16.914 vehicule, din care autoturismele au reprezentat cea mai mare parte, cu un volum de 11.853. Creșterea față de anul trecut este de 16,6% la autoturisme și de 18,95% pentru toată piața. Autovehiculele comerciale ușoare, care ocupă cea mai mare pondere în segmentuld e comerciale, a înregistrat o creștere de 22 de procente, cu 1.546 de unități. Cele mai vândute mărci în luna iunie, potrivit unei analize APIA, au fost Dacia, cu 3050 autoturisme, Renault, 973 unități, și Skoda, cu 964 unități.
După cinci luni, putem observa că unul dintre cei mai afectați jucători din piață este Dacia, care continuă să înregistreze o scădere mare, 28,7%, cu 14.573 unități înmatriculate, în timp ce majoritatea dintre mărcile din piață înregistrează creșteri. Dacia și-a pierdut astfel din cota de piață, ajungând la aproape 30%. Printre cele mai afectate mărci se numără și Volkswagen, cu o scădere de 12,5%, la 3.996 de unități. Ford are în schimb un avans de 42,5% în acedt an, cu 2.669 unități înmatriculate, iar Toyota, 32,5%, cu 2.826 unități. Cea mai vândută marcă de import a fost în acest an, până la acest moment, Skoda, cu 3.877 autoturisme, dar cu o creștere mai mică, 11%.
TOP 5 mărci - IUNIE 2021 SURSA: APIA
În total, pe primele cinci luni ale acestui an, au fost înmatriculate 49.616 autoturisme, în scădere față de anul trecut cu 3,9%, un procent care arată cât de serioase sunt efectele celor două crize care s-au succedat. Dacă analizăm evoluția pe ultimii ani, putem observa că una dintre cauzele actualei scăderi este nivelul foarte slab al înmatriculărilor din ianuarie, care s-a situat mult sub cele din 2020. Chiar și așa, creșterea lunară din acest an a fost una mai degrabă modestă, în raport cu anul 2020.