Industria globală de robo-taxiuri ar putea valora peste 2.000 de miliarde de dolari pe an până în 2030, iar adoptarea în masă a vehiculelor autonome ar putea stimula semnificativ o serie de sectoare industriale deja existente, potrivit unei analize a băncii elvețiene UBS Group, transmite Bloomberg.
Estimarea se bazează pe o simulare efectuată de UBS Evidence Lab pe o flotă de robo-taxiuri din New York, care optimizează rutele și conectarea călătorilor cu vehiculele, alături de indicatori precum costurile de operare, rata de utilizare, marje și mărimea rețelei de stații de încărcare, potrivit raportului.
Numărul actual al taxiurilor din New York ar putea fi redus cu două treimi, după ce taxiurile ar deveni autonome, consideră analiștii UBS.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele includ veniturile obținute din fabricarea vehiculelor și anvelopelor, furnizarea de electricitate, construirea stațiilor de încărcare și a semiconductorilor necesari tehnologiei autonome, scrie News.ro.
Companii de ride-sharing precum Uber Technologies și Lyft vor fi probabil în fruntea acestor servicii de transport, dar UBS menționează și General Motors și Volkswagen, între producătorii auto cu roluri importante.
De câștigat ar avea și companiile de utilități, operatorii de telecomunicații, producătorii de anvelope, producătorii de cipuri și furnizorii serviciilor de internet.
Sistemul este fezabil atât din punct de vedere tehnologic cât și financiar, iar după atingerea unui punct de inflexiune, ritmul de adoptare a robo-taxiurilor va crește, potrivit analiștilor.
Industria producătoare de echipamente, care include producători ca Siemens și ABB, este pregătită la rândul ei pentru tranziție.
Modelul robo-taxiurilor a ajuns în centrul atenției recent, după ce Elon Musk a inclus tehnologia ca parte a pitch-ului său referitor la viitorul producătorului de automobile electrice Tesla.
Waymo, divizie a grupului Alphabet, este o altă companie importantă, care are planuri majore în acest sector, iat grupul german Daimler prospectează la rândul său piața.
Chiar și așa, producătorii auto analizează informarea consumatorilor față de aeastă tehnologie, după ce mai multe coloziuni grave au provocat îngrijorarea eventualilor pasageri. Experți din industrie au spus că testarea mai lentă și mai reglementată a vehiculelor autonome în Europa ar putea contribui la reducerea numărului de accidente.