Constructorul chinez BYD, al treilea cel mai mare producător de autovehicule electrice din lume, a anunțat că va intra pe piețele din Germania și Suedia, marcând astfel intrarea oficială în Europa. Odată cu trecerea la propulsia electrică, tot mai multe companii chineze vin în Europa, scăpați de constrângerile legislative privind emisiile.
BYD (Bulid Your Dreams), primul constructor auto din lume care a oprit definitiv producția de motoare termice și s-a dedicat exclusiv mașinilor cu baterii, locul doi în vânzările de vehicule electrice din China și al treilea la nivel global, după Tesla și SAIC, face pasul oficial și în Europa, unde a anunțat că a încheiat un parteneriat cu compania suedeză Hedin Mobility, pentru crearea unei rețele de dealeri și de service-uri. Acestea vor fi create în Suedia și Germania, astfel că primele vehicule produse de BYD să fie livrate la sfârșitul acestui an. De asemenea, pentru piața din Țările de Jos, chinezii au anunțat un parteneriat cu o companie locală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deocamdată, cei de la BYD nu au anunțat care vor fi modelele pe care le vor oferi în showroom-urile din Europa, însă este cert că acestea vor fi doar electrice.
Constructorul chinez a confirmat și faptul că va participa la Salonul Auto din Paris, care va avea loc în luna octombrie, unde își va prezenta gama pentru această regiune.
„Suntem încântați să aducem marca BYD și cele mai noi automobile echipate cu tehnologie de top în fața clienților din Europa. Căutăm să dezvoltăm relații cu dealeri parteneri din Europa în acest moment, pentru a aduce clienților soluții inovative, sustenabile și suport cocalizat, de la vânzări la servicii after-sales”, a declarat Michael Shu, cel care va conduce operațiunile BYD Europe.
Chinezii de la BYD au mai testat terenul în Europa, unde au închiriat standuri la mai multe saloane auto, însă până acum nu și-au deschis oficial reprezentanțe. În Norvegia, compania a încercat în urmă cu un an să vândă primele modele, însă fără a deschide un showroom.
CITEȘTE ȘI Creșteri spectaculoase ale veniturilor și profitului BMW, pe fondul consolidării achiziției BBA din ChinaBYD a fost înființată în 1995 de Wang Chuanfu, care astăzi este unul dintre miliardarii Chinei, compania având ca obiect de activitate producția de automobile, camioane, dar și de sisteme fotovoltaice sau baterii. Între timp, BYD a devenit companie publică, având o capitalizare de piață de peste 120 de miliarde de dolari, comparabilă cu cea a grupului Volkswagen. Compania și-a deschis deja reprezentanțe în SUA, unde a început să vândă mașinile sale electrice.
BYD a devenit celebră în urmă cu 15 ani ca urmare a conflictului cu renumita companie de telefonie Foxconn. Acuzați că au furat secrete protejate de patente, cu ajutorul unor complici din interior, divizia de electronice a BYD s-a separat de cea de mașini, după ce directorul din acel moment a fost arestat.
Grupul suedez Heldin, care va prelua distribuția și vânzarea mașinilor BYD, este unul dintre cei mai mari dealeri auto din Europa, cu peste 200 de showroom-uri și puncte de vânzare.