Vânzările de automobile electrice din Europa au accelerat în ultimul an, iar marii producători auto au lansat tot mai multe modele pe aproape toate segmentele.
Europenii au adoptat cu succes autovehiculele electrice, odată cu extinderea ofertelor la producători și ajutați de apariția tot mai multor puncte de încărcare a bateriilor. În acest moment, cel mai mare producător de automobile electrice din Europa este Volkswaagen, care a reușit să vândă în primul semestru al acestui an 116.307 autoturisme, pe locul al doilea, la mică distanță, aflându-se Stellantis, relevă date analizate de Profit.ro. Grupul franco-italiano-american are și cele mai multe mărci care oferă astfel de mașini, astfel că declarațiile lui Carlos Tavares au susținere în realitate. „Suntem pe cale să ne batem pentru primul loc în termeni de vânzări ale mașinilor electrice pe piața din Europa”, a spus Tavares în cadrul prezentării rezultatelor pe prima jumătate a anului, care au adus cifre record pentru tânăra companie formată din fuziunea PSA și FCA.
Cele două companii europene, VW și Stellantis, au depășit deja producătorul american Tesla, care are deja mai multe probleme: pe lângă dificultățile de livrare generate de producția de pe alte continente (are fabrici în SUA și China, iar uzina din Germania pornește cu greu), a rămas cu o gamă redusă de modele și investițiile în produse noi nu par să fie la ordinea zilei. Mașinile Tesla vândute în Europa au însumat 79.000 de unități, în 2022, la o distanță de circa 10.000 de cele 69.000 de autovehicule electrice vândute de Renault Group.
Dacă Volkswagen mizează pe familia ID pentru marca de volum și pe familia e-tron, de la Audi, la care se adaugă modelele electrice ale Skoda, Cupra și Porsche, Stellantis a lansat versiuni electrice pentru cele mai populare modele ale mărcilor sale de volum, astfel că Peugeot, Fiat, Citroen sau Opel au fiecare cel puțin un automobil care oferă propulsie diversificată atât termică, cât și electrică.
CITEȘTE ȘI Stellantis, amendată cu 300 milioane dolari pentru manipularea emisiilor. Finalul unei povești de 5 aniDatele de vânzări pentru modelele Stellantis publicate de Automotive News arată că lider al vânzărilor este Fiat 500, cu 32.315 unități vândute, o creștere spectaculoasă de 72%, ca urmare a unui preț foarte bun și susținut de subvențiile oferite de mai multe state din UE pentru mașini electrice. Pe locul al doilea ca vânzări se află Peugeot e-208, versiunea electrică a celui mai vândut automobil din Europa în ultima lună. Cu 21.918 unități vândute, Peugeot a reușit să depășească vechiul lider, Renault Zoe și a atras cu 11% mai mulți clienți decât anul trecut. Al treilea cel mai vândut model electric al Stellantis este Opel Corsa-e, cu 13.380 de unități, un model care a contribuit la revenirea Opel pe piețele europene, și la intrarea acesteia în rândul celor mai populare mașini electrice din Europa. Peugeot e-2008 și Citroen e-C4 au ambele peste 11.000 de unități vândute și completează perfect oferta grupului pe această zonă cu baterii. Nu în ultimul rând, DS3 Crossback reprezintă oferta premium a grupului pentru propulsia electrică, cu un volum nu foarte mare, circa 1000 de unități, dar important pentru succesul Stellantis. În același timp, Stellantis a lansat și o gamă extinsă de vanuri electrice, multe dintre acestea înlocuind complet oferta anterioară cu motoare termice.
Pentru anul viitor, Stellantis pregătește noi lansări electrice, de această dată pe segmentul compact, unde Peugeot 308 și Opel Astra vor intra în competiție cu VW ID.3.
La nivel global, Stellantis a vândut 136.000 de automobile electrice, cu 50% mai multe decât în anul anterior. Compania a urcat pe locul al treilea pe piața americană, pe acest segment.