Înainte de finalizarea tranzacției cu Key Safety, grupul japonez Takata vrea să angajeze 300 de muncitori la Sibiu. Airbagurile defecte Takata au generat cea mai mare rechemări în service din industria auto

Înainte de finalizarea tranzacției cu Key Safety, grupul japonez Takata vrea să angajeze 300 de muncitori la Sibiu. Airbagurile defecte Takata au generat cea mai mare rechemări în service din industria auto
scris 4 dec 2017

Takata, grupul japonez ale cărui airbaguri defecte au dus la declanșarea celei mai mari rechemări în service din industria auto și care a semnat recent acordul prin care este cumpărat cu 1,58 miliarde de dolari de către compania americană Key Safety Systems, a lansat în această lună, înainte de finalizarea tranzacției, o ofertă de aproape 300 de locuri vacante la fabrica din Sibiu, care produce airbaguri.

Takata ceruse intrarea în faliment, în Statele Unite și Japonia.

Urmărește-ne și pe Google News

Cazul este cel mai grav faliment al unui producător japonez.

Proprietarul Astra Vagoane Arad fuzionează cu Greenbrier Europe, într-o tranzacție de peste 60 milioane euro CITEȘTE ȘI Proprietarul Astra Vagoane Arad fuzionează cu Greenbrier Europe, într-o tranzacție de peste 60 milioane euro

În România, Takata are două fabrici la Arad, care produc volane, respective centuri de siguranță, și o fabrică la Sibiu, care produce airbaguri, având la acest moment 4.347 angajați.

În vară a fost semnalat că airbaguri produse de companie, care riscă să explodeze și să răspândească schije la declanșare din cauza dispozitivelor de umflare, au provocat moartea a cel puțin 17 oameni în întreaga lume. Cauza este nitratul de amoniu folosit la airbaguri, care devine volatil odată cu îmbătrânirea și expunerea prelungită la căldură, provocând explozia dispozitivelor de umflare.

Peste 2.000 de mașini Volkswagen din România, rechemate în service pentru posibile defecțiuni la ABS/ESP CITEȘTE ȘI Peste 2.000 de mașini Volkswagen din România, rechemate în service pentru posibile defecțiuni la ABS/ESP

Key Safety Systems a investit în România încă din 1999 și are, la fel ca japonezii, trei facilități de producție, una la Arad și două la Hunedoara, specializate în aceleași componente precum cele ale Takata: volane, centuri de siguranță și airbaguri.

KSS Romania are peste 4.000 de angajați, iar informații despre cumpărarea unităților Takata au apărut de mai multe luni, inclusiv în rândul salariaților români, ceea ce înseamnă că activitatea în acest sens a celor două companii a fost destul de intensă.

O achiziție a celor două SRL-uri Takata de KSS Romania conduce la crearea unei companii impresionante, cu peste 10.000 de angajați și cu o cifră de afaceri de aproape 3 miliarde de lei.

Obligațiile financiare totale ale Takata ridică la 1.700 de miliarde de yeni (15 miliarde dolari), potrivit estimărilor Tokyo Shoko Research.

Intrarea în faliment permite salvarea Takata de către Key Safety Systems.

Tranzacție germano-spaniolă în România: Producătorul de pompe Wilo, cu afaceri de peste 1 miliard euro, construiește în Otopeni o clădire de birouri și hale CITEȘTE ȘI Tranzacție germano-spaniolă în România: Producătorul de pompe Wilo, cu afaceri de peste 1 miliard euro, construiește în Otopeni o clădire de birouri și hale

Într-un acord negociat în ultimele luni, KSS a convenit preluarea operațiunilor viabile ale Takata, iar restul vor fi reorganizate pentru a continua să furnizeze milioane de dispozitive de umflare a airbagurilor.

Compania americană îi va păstra pe aproape toți cei 60.000 de angajați ai Takata din 23 de țări, precum și fabricile din Japonia. Acordul va permite Takata să continue activitățile fără întreruperi și cu un impact minim asupra lanțului de aprovizionare.

Înființat ca o companie textilă în 1933, grupul Takata a început producția de airbaguri în 1987, iar în perioada sa de vârf a fost al doilea mare producător de produse pentru siguranță. Compania mai produce o treime din centurile de siguranță la nivel mondial, alături de alte componente.

viewscnt
Afla mai multe despre
takata
faliment