Dacă Guvernul a pregătit o ordonanță, prezentată de Profit.ro, prin care să reducă la 5 ani vechimea automobilului pertru care se eliberează prima dată licența Uber sau Bolt, în Senat tocmai a fost adoptat tacit un proiect legislativ care prevede acordarea autorizației de taxi și pentru mașini cu o vechime de până la 10 ani, față de 5 ani în prezent. Senatorii pregătiseră în comisii și majorarea numărului autorizațiilor de taximetrie, dar adoptat fără vot în plen, proiectul va fi discutat în forma inițială și stabilit prin vot final de către deputați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, copia conformă pentru autovehiculele autorizate Uber și Bolt se eliberează, pentru o perioadă de 1 an, 2 ani sau 3 ani, numai pentru autoturismele care au la data expirării valabilității copiei conforme mai puțin de 15 ani vechime de la data fabricației.
Conform ordonanței pregătite, copia conformă se va elibera pentru prima dată pentru o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 5 ani de la data fabricației. Ulterior, copia conformă se va elibera pentru același autoturism la cerere, pentru 5 ani, numai dacă la data cererii autoturismul nu depășește vechimea de 10 ani de la data fabricației.
În cazul taximetriei, legislația prevede că autorizația de taxi se atribuie pentru prima dată, pe o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 5 ani de la data fabricației. De asemenea, tot potrivit actualei legi, o autorizație de taxi se prelungește, la cerere, pentru 5 ani, cu conbdiția ca autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea să nu depășească vechimea de 10 ani de la data fabricației.
Proiectul inițiat de coaliția de guvernământ și adoptat de Senat prevede ca autorizația de taxi să fie eliberată pentru prima dată pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 10 ani de la data fabricației. Totodată, prelungirea autorizației va fi posibilă pentru autoturisme care nu au o vechime mai mare de 15 ani de la data fabricației.
CITEȘTE ȘI Lege pregătită: Agenții imobiliari vor avea noi obligații, plus o plată anuală impusă. ANCPI va supraveghea piațaCu alte cuvinte, proiectul prevede și pentru taximetrie aceleași condiții de vechime cu autovehiculele folosite pentru transport alternativ în prezent, înainte de modificarea pregătită de Guvern, la solicitarea taximetriștilor.
Rămâne de văzut însă dacă Guvernul va adopta în forma prezentată ordonanța privind transportul alternativ și dacă Parlamentul va aștepta această decizie sau va adopta proiectul legislativ, cu sau fără modificări.
În mod logic, dacă se reduce vechimea automobilelor pentru Uber și Bolt, în condițiile în care taximetriștii au solicitat egalitate de tratament, nu s-ar mai impune creșterea vechimii pentru taximetre.
CITEȘTE ȘI OFICIAL Statul are ″mari întârzieri″ în compensarea de la buget a furnizorilor de energie și gaze pentru consumul la prețuri plafonate al populațieiComisiile de specialitate din Senat pregătiseră și alte modificări, care nu au mai fost însă votate în plen, precum creșterea numărului maxim de autorizații de taxi de la 4 la maximum 6 la 1.000 de locuitori, respectiv prevederea că autoritățile locale nu vor putea opri taxiurile de la circulația pe benzile speciale pentru autobuze chiar dacă perturbă grav circulația acestora din urmă.
În ce privește, utilizarea benzilor pentru autobuze, Guvernul nu are în vedere vreo reglementare în acest sens și pentru transportul alternativ, iar Parlamentul a respins, în 2022, un proiect de lege care ar fi dat dreptul și autoturismelor Uber sau Bolt să poată circula pe banda special amenajată pentru transportul public în comun, așa cum se întâmplă acum în cazul taximetrelor.