Honda Motor Co Ltd a confirmat că va elimina toate vehicule cu motoare diesel din oferta sa până în 2021, în favoarea modelelor cu propulsie electrică. Directorul Honda UK anunțase încă de la finele lui 2018 că marca nu va mai vinde mașini diesel în Europa, dar va continua să le vândă pe alte piețe.
Constructorul auto japonez Honda vrea să electrifice toate automobilele sale europene până în 2025, dar până atunci se confruntă și cu presiunea reducerii nivelului de emisii potrivit legislației UE. Acum, Honda Motor anunță oficial că va elimina din oferta delaerilor săi europeni motoarele diesel, într-un proces ce se va încheia în 2021.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Honda este a doua companei japoneză care anunță finalul epocii diesel în Europa, după Toyota. Dave Hodgetts, director Honda Marea Britanie, a declarat anul trecut că, în momentul lansării următoarei generații Civic, nu va mai exista niciun automobil diesel în oferta mărcii, pe piața din Europa. Noua Honda CR-V, lansată anul acesta, este primul model care are în gamă doar motoare pe benzină și hibrid. Vânzările versiunii hibride vor prelua toate cererile de diesel, fiind estimate la 50% din vânzări, respectiv circa 30.000 de unități anual. Honda intenționează ca, până în 2025, 60% din modelele gamei să aibă și o versiune electrificată (full-electric sau hibrid). În materie de mașini complet electrice, primul astfel de vehicul este Honda e, lansat la Frankfurt. Modelul este unul subcompact, fiind comparabil cu Renault ZOE.
Honda a spus că va continua să producă motoare diesel în uzina din Marea Britanie, dar nu vor fi destinate pieței din UE, unde marca nu le-a mai omologat, ci vor fi exportate pe alte piețe, de exemplu India.
Toyota a fost primul constructor care a anunțat eliminarea motoarelor diesel din gamă, iar Volvo a urmat cu același tip de anunț, după ce decenii la rând marca a fost campioană la proporția motorinei în ofertă. La rândul său, marca sport Porsche a anunțat că renunță definitiv la motoarele diesel pentru mașinile sale. Cu toate acestea, reprezentanții industriei auto continuă să susțină că blamarea motoarelor diesel este o greșeală, cele mai noi versiuni ale acestor motorare fiind foarte puțin poluante, mult mai puțin decât cele pe benzină.
Până în 2020, potrivit țintelor stabilite de Uniunea Europeană, emisiile de CO2 trebuie reduse la 95 de grame per kilometru pentru 95% din autoturisme față de media actuală de 120,5 grame per kilometru, o cifră care a crescut recent ca urmare a preferinței consumatorilor pentru SUV-uri. Toate automobilele noi din UE trebuie să respecte această țintă în 2021.