Guvernul ceh a aprobat prima fază a unui canal care va face legătura între Dunăre și Marea Nordului, a anunțat luni ministrul ceh al Industriei și Comerțului, Karel Havlícek, informează postul de radio Radio Prague International.
Costul total ar urma să se ridice la aproximativ 15 miliarde de coroane iar lucrările de construcție ar putea demara în 2030, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Acesta nu este un proiect megalomanic, este un proiect supranațional obișnuit care va fi finanțat, parțial, cu fonduri europene. Vom încerca să îl includem pe lista proiectelor TEN-T", a declarat Karel Havlícek.
Spre deosebire de planul original, care viza conectarea fluviilor Dunăre, Oder și Elba, un studiu efectuat de Ministerul Industriei și Comerțului din Cehia mizează doar pe conectarea Dunării cu Oder.
Karel Havlícek a subliniat că rezultatele studiilor arată că proiectul este atât realist cât și unul benefic pentru regiunea înconjurătoare. De exemplu, va oferi un acces mai facil pentru industria locală pe piețele europene și mondiale precum și oportunități pentru sectorul turismului.
Prima fază a proiectului implică îmbunătățirea infrastructurii între orașul ceh Ostrava și granița cu Polonia, unde viitorul canal ar urma să facă legătura cu secțiunea poloneză care ar urma să ajungă până în orașul Kozle, aflat la intersecția râurilor Oder și Klodnica. Ulterior, acest prim tronson al canalului ar urma să fie conectat cu Dunărea. Planul original care viza conectarea canalului cu râul Elba pare să fie abandonat de Ministerul ceh al Industriei și Comerțului deoarece a fost considerat mai puțin viabil din punct de vedere economic.
Susținătorii acestui proiect, printre care se numără și președintele Cehiei, Milo Zeman, susțin că aceasta este un mijloc pentru relansarea sistemului de transport fluvial din Cehia, precum și pentru creșterea rezervei de apă.