O companie românească a decis să-și mărească flota de vehicule cu o achiziție majoră pe final de an, plătind aproximativ 700.000 de euro pentru unele dintre cele mai ecologice modele de la BMW, care vor genera economii de carburant și reduceri de costuri.
Grupul de companii Teaha, cu activități în consultanță, asigurări și finanțe, a comandat de la BMW România o flotă de 10 vehicule BMW plug-in hybrid, care vor fi livrate în acest an. Este vorba despre șapte modele BMW Seria 2 Active Tourer 225xe, un BMW Seria 5 530e, un BMW X5 xDrive40e și un BMW 740Le xDrive.
Este cea mai importantă achiziție a unei flote de automobile plug-in hybrid în România, până în acest moment. Valoarea contractului depășește 700.000 de euro. Cel mai scump dintre aceste automobile costă mai mult de 100.000 de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Tehnologia hybrid este mai flexibilă, prin folosirea alternativă a motoarelor cu combustie putându-se suplini lipsurile tehnologiei full electric. Față de modelul hybrid clasic, care presupune încărcarea bateriilor numai în mers, este limitată utilizarea în regim full electric, tehnologia plug-in permite utilizarea motorului electric până la 100% din parcurs, cu condiția încărcării frecvente a bateriilor de la stație”, spune Teo Teaha, director general al grupului care a semnat achiziția.
Acesta a făcut referire la politica de protecție a mediului pe care companiile Teaha le susțin. „Veți înțelege acum, desigur, că nu este o coincidență în faptul că avem sediul în cea mai «verde» clădire de birouri din Bucuresti, Green Gate, că strângem gunoiul în mod selectiv sau că am optat pentru o flotă de automobile plug-in hybrid, care este, în momentul de față, cea mai mare din România. Lansăm tuturor provocarea de a ne depăși la acest capitol".
Wolfgang Schulz, director general BMW Group România: "Ne bucurăm mult să vedem atât de mult angajament pentru o soluție ecologică. Și, cel mai important, este pusă în valoare așa cum trebuie, cu stații de încărcare folosite inteligent. Proiectul grupului de firme Teaha este un proiect-etalon".
Mașinile au fost cumpărate pe numele societății Teaha Assets, cea care administrează activele întregului grup de firme Teaha.
Automobilele sunt folosite în timpul programului de lucru, în interesul realizării activității specifice, care include deplasări la autorități și la clienți, atât în zona Capitalei, dar și în întreaga țară, iar după program și în week-end pot fi folosite și în scopuri personale de angajați. Încărcarea se efectuează, în momentul de față, exclusiv în parcarea de la sediul social al grupului de companii, prin intermediul celor patru stații de putere BMW i Wallbox Connect, care permit o încărcare completă rapidă (până la 3,5 ore) și inteligentă.
Gestionarea inteligentă prin intermediul a patru cartele permite urmărirea timpului de încărcare și poate asigura o utilizare de până la patru mașini / stație, număr care poate extins.
Teo Teaha a făcut deja teste cu cel mai scump dintre modelele cumpărate și este de părere că poate obține reduceri substanțiale de consum pentru companie. "Nu se poate vorbi de o cifră de consum fixă, pentru că există diferențe substanțiale în ceea ce privește consumul, chiar și în interiorul grupului de șapte automobile identice BMW Seria 2 Active Tourer. Variația este dată de raportul dintre distanțele parcurse și frecvența reîncărcării de la rețea. Cu cât distanțele parcurse între două reîncărcări sunt mai scurte și cu cât încărcările sunt mai complete, cu atât scade consumul mai mult. Fără pretenția că ar fi reprezentativ, am reușit, în perioada de drive test, să mențin consumul limuzinei mele Seria 7 sub 4 l/100km, uneori acesta scăzând chiar sub 3 l/100km! Prin înlocuirea vechii flote cu actuala, consumul de combustibil la 100 km a scăzut, după estimările noastre, cu până la 3 l/100km."
Grupul de firme Teaha include Teaha Management Consulting, Teaha Asigurări, Teaha Credit Market IFN, publicația în limba germană debizz, Teaha Assets și afacerea de import și distribuție pentru brandul de cosmetice auto MA FRA.