Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a trimis Corpul de Control la Regionala CFR București, pentru verificarea contractului de modernizare a Gării de Nord din București.
Verificările vin după apariția informațiilor conform cărora una dintre licitațiile pentru modernizarea Gării de Nord din București a fost câștigată de o firmă cu un singur angajat. Este vorba despre firma care face proiectarea, arată sursazilei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informa a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitație publică pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a Gării de Nord, etapa I, un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT), depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL - SC OMEGA CERT SISTEM SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA). Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni.
”Oferta depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL - SC OMEGA CERT SISTEM SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziție publică urmând a fi încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații. Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni”, precizează CFR SA.
Compania precizează că ”ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum și acvtivități comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu) Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I) Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței), scrie News.ro
Principalele lucrări de modernizare vizează:
- modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
- modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
- reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
- crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
- regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
- asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
- sisteme noi de ventilație/încălzire
- modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
- modernizarea Sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.
”Prin implementarea acestui important program, stația de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele și legislația europeană în vigoare”, afirmă CFR SA în comunicat.