Testele GreenNCAP, realizate sub coordonarea organizației EuroNCAP, au adus un nou pachet de automobile la testele privind emisiile, eficiența și gradul de poluare, în care a fost inclus și modelul Dacia Jogger Hybrid. Pe lângă acesta, două mașini electrice din China, precum și o serie de modele europene cu motoare diesel și pe benzină au fost testate.
Dacia Jogger Hybrid s-a dovedit în timpul testelor GreenNCAP un automobil cu performanțe peste medie, în comparație cu alte mașini cu motorizări similare, benzină – electric. Jogger are un motor de 1.6 litri, însoțit de un motor electric inclus în transmisia automată, care îi asigură un consum mediu de 5,5 litri/100 km, potrivit datelor colectate de cei de la GreenNCAP, în testul de aproape 1000 de km. Valoarea este apropiată de cifrele oficiale ale mărcii, 4,7 litri în regim mixt, cel mai bun consum înregistrat la teste fiind de 3,8 litri în regim de autostradă și cel mai slab, de 7,2 litri/100 km, la rece.
Dacia Jogger Hybrid a primit pentru aceste rezultate 5,6 din 10, la Indexul de aer curat, 5,5 din 10 la eficiența energetică și 4,2 din 10 la Indexul gazelor de seră. Rezultatul depășește scoruri primite de mașini mult mai titrate, echipate cu motoare hibrid, fiind apreciat de GreenNCAP cu 3 stele. Scorul este mai bun decât cel obținut în acest an de Renault Austral, echipat cu un motor hibrid mai mare (E-Tech 200 Hybrid), dar și decât cele primite anul trecut de Toyota Yaris Cross (3 stele, 5,2 scor eficiență energetică), de Hyundai Tucson (2,5 stele, 4,5 scor) și Honda HR-V (3 stele, 4,9 scor).
Pe segmentul de mașini electrice, GreenNCAP a testat BYD Atto 3, cu un motor electric de 150 kW și baterie de 60 kWh. Cele 5 stele primite nu au fost afectate de eficiența bateriei de numai 87%, despre care cei care au testat mașina spun că „ar fi putut fi mai mare cu un încărcător optimizat”.
Un rezultat și mai bun a obținut Ora Funky Cat, o mașină de asemenea electrică produsă de Great Wall, care are o putere de 126 kW și o baterie de 63 kWh. Mașina a evidențiat o eficiență a bateriei de 93,2%, cea mai mare de până acum, în aceste teste.
Pe segmentul diesel au fost testate Mercedes-Benz E300d 4MATIC (3 stele, scor 4 la eficiență, 9,3 din 10 la „aer curat”), Audi A6 50 TDI quattro, care s-a dovedit mult mai poluantă, primind doar 2 stele, Skoda Kamiq, cu un motor turbo pe benzină de un 1.0 litri (3 stele, 5,2 scor de consum) și pickup-ul Ford Ranger, cu un motor mare, de 3.0 litri, V6, care a primit, evident, doar o stea, din cauza consumului foarte mare (scor 0 la eficiența energetică).