Consiliul UE a ajuns la un acord privind normele Euro 7, care are o structură mult îmbunătățită, în urma criticilor venite din partea constructorilor auto. Aceștia au susținut în ultimele luni că investițiile necesare pentru respectarea acestor norme ar afecta semnificativ tranziția la propulsia electrică.
Uniunea Europeană are noi valori pentru propunerea viitoarelor norme de emisii Euro 7, în urma întâlnirii din Consiliul UE, unde s-a adoptat „abordarea generală cu privire la propunerea de regulament pentru omologarea de tip a autovehiculelor și a motoarelor, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate acestor vehicule, în ceea ce privește emisiile și durabilitatea bateriei acestora, mai cunoscut sub numele de Euro 7”. Noua poziție a UE vine ca urmare a presiunii făcute de Spania, care deține președinția Consiliului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Europa este cunoscută în întreaga lume pentru producerea de mașini cu emisii scăzute și de calitate superioară. Dorim să urmărim în continuare obiectivul de a îmbunătăți calitatea aerului. Poziția noastră este de a continua calea de a conduce mobilitatea viitorului și de a adopta niveluri realiste de emisii pentru vehiculele din următorul deceniu, ajutând în același timp industria noastră să facă saltul definitiv către mașini curate în 2035. Președinția spaniolă a fost sensibilă la diferitele cerințe. și solicitările statelor membre și credem că, prin această propunere, am obținut un sprijin larg, un echilibru în costurile de investiții ale mărcilor de producție și îmbunătățim beneficiile de mediu derivate din reglementare”, a declarat Héctor Gómez Hernández, ministru interimar al industriei, comerțului și turismului din Spania.
Practic, pentru autoturisme și LCV-uri, Euro 7 ar urma să păstreze aceleași limite de emisii la țeava de eșapament, dar ar urma să introducă limite pentru emisiile non-eșapament, cum sunt particulele de la frâne sau de la anvelope. Pentru vehiculele grele, Euro 7 va introduce o reducere a emisiilor inclusiv la eșapament. În plus, normele vor acoperi cerințele minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și va impune cerințe mai stricte privind durata de viață a vehiculului. Regulamentul prevede, de asemenea, utilizarea tehnologiilor avansate și a instrumentelor de monitorizare a emisiilor.
Punctele importante din textul adoptat de Consiliul UE care va fi trimis Comisiei Europene:
- poziția Consiliului menține condițiile de testare și limitele de emisii existente (așa cum sunt stabilite în Euro 6) pentru vehiculele M1 și N1 (autoturisme private și furgonete)
- în cazul vehiculelor M2 și M3 (autobuze și autocare) și vehiculelor N2 și N3 (vehicule utilitare grele), limitele de emisie sunt mai mici și condițiile de testare ușor ajustate, în comparație cu Euro 6/VI
- textul Consiliului consolidează alinierea limitelor de emisie de particule de frână și a limitelor ratei de abraziune a pneurilor la standardele internaționale adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Națiunilor Unite
- ia în considerare noul obiectiv propus pentru 2030 de emisii zero de CO 2 pentru autobuzele urbane
De asemenea, Consiliul stabilește termene clare pentru adoptarea actelor de punere în aplicare (de către Comisie) pentru a oferi operatorilor economici claritate și securitate juridică.
Consiliul, Parlamentul European și Comisia Europeană vor negocia un acord final cu privire la noile regulamente.
Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare în 2025, însă Uniunea Europeană a adoptat de asemenea o altă propunere care prevede ca începând din 2035 autoturismele noi să aibă un nivel zero al emisiilor de CO2.
ACEA, asociația industriei europene de autovehicule, a reacționat la decizie, apreciind eliminarea Euro 7 în forma inițială. „Poziția statelor membre este o îmbunătățire față de propunerea Euro 7 a Comisiei Europene – care a fost complet disproporționată, generând costuri mari pentru industrie și clienți, cu beneficii limitate pentru mediu”, a declarat directorul general ACEA, Sigrid de Vries.