Grecia investește 2 miliarde de euro în extinderea capacității aeroporturilor

Grecia investește 2 miliarde de euro în extinderea capacității aeroporturilor
scris 13 aug 2024

Aproape 2 miliarde de euro vor fi investite până în 2028 în extinderea capacității aeroporturilor grecești, având în vedere creșterea rapidă a numărului de vizitatori, scrie publicația ekathimerini.com.

În același timp, Fondul de Dezvoltare a Activelor Republicii Elene (TAIPED) se pregătește să vândă aproximativ 20 de aeroporturi regionale mici către operatori privați, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Constructorii chinezi primesc undă verde să lucreze în forță pe întreg lotul la prima și singura autostradă construită de ei în România CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Constructorii chinezi primesc undă verde să lucreze în forță pe întreg lotul la prima și singura autostradă construită de ei în România
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Aeroportul Internațional din Atena (AIA) va cheltui 650 de milioane de euro până în 2028 pentru extinderea capacității sale la peste 33 de milioane de pasageri, precum și pentru modernizarea serviciilor. În 2023, volumul traficului a fost de 28 de milioane de pasageri.

Aceasta este doar prima dintre cele trei faze de modernizare, conform planului de afaceri pe termen lung al aeroportului, a cărui implementare a început în aprilie 2023. Planul se numește 50 Master Plan (50MAP) care reflectă obiectivul său de a putea deservi 50 de milioane de pasageri pe an.  Fraport Grecia, care operează 14 aeroporturi regionale, va începe o a treia fază de construcție, inclusiv reconstrucția și extinderea mai multor piste. Această a treia fază va viza aeroporturile din Kefalonia, Corfu, Kavala, Mykonos, Mytilene, Rhodos, Samos, Santorini și Zakynthos.

Când a doua fază va fi finalizată, la sfârșitul anului 2025, Fraport va fi cheltuit 534 de milioane de euro pentru îmbunătățirea aeroporturilor, 134 de milioane de euro din fonduri UE. Un consorțiu al grupului de construcții GEK Terna este interesat să liciteze pentru operarea aeroportului Kalamata.

TAIPED a stabilit 15 octombrie ca termen limită pentru depunerea ofertelor pentru Aeroportul Kalamata. Interesul a fost intens, deoarece potențialii ofertanți văd perspective mari în Peloponez ca destinație turistică. Pe lângă GEK Terna/GMR, ofertanții includ încă trei consorții: unul include Egis Airport Operation din Franța, Aeroports de la Cote d’Azur și Aktor din Grecia; al doilea, Fraport, Delta Airport Investments, o companie din Grupul Copelouzos, și Pileas, parte a grupului Constantakopoulos, care deține resortul Costamare; iar al treilea, Mytilineos Group și Corporation America Airports.

viewscnt
Afla mai multe despre
grecia
aeroport