O analiză publicată de autoritățile germane arată că dinamica pieței auto și tendințele de cumpărare ale germanilor vor determina atingerea unui volum de 1 milion de vehicule electrice pe șosele abia în 2022, mai târziu decât ținta propusă de Guvern anterior.
Platforma Națională Germană pentru Mobilitate Electrică (Nationale Plattform Elektromobilität) a realizat un studiu privind dinamica și tendințele pieței auto federale, din punct de vedere al vehiculelor cu propulsie alternativă, din care reiese că lucrurile stau bine și vor sta din ce în ce mai bine pentru Germania.
Platforma este un proiect federal menit să coordoneze dezvoltarea industriei auto germane și a infrastructurii din această țară astfel încât să fie unul dintre liderii global în acest domeniu. NPE este condusă de Prof. Dr. Henning Kagermann, președintele Academiei Naționale de Științe și Inginerie, și include specialiști, ingineri, politicieni și membrii ai societății civile care doresc să se implice în dezvoltarea transportului electric.
CITEȘTE ȘI FOTO Viitorul Super-Duster va avea o denumire specială, din limba latină. Când va fi lansată versiunea mai luxoasă a lui DusterCel mai nou raport al NPE arată că înmatriculările de vehicule electrice din Germania s-au dublat în ultimul an, cu cel mai mare ritm de creștere din lume, fiind înregistrate pe șosele 131.000 de vehicule electrice, la sfârșitul anului 2017. Vânzările au fost stimulate de introducerea unei scheme de subvenționare a vehiculeleor electrice, finanțată atât de guvern, cât și de industria auto germană, cu o valoare de 1 miliard de euro.
Cu toate acestea, potrivit analizei NPE, mulți dintre cei care ar fi fost interesați să migreze la autovehicule electrice, au fost descurajați de preț, de autonomia redusă și de lipsa de infrastructură de încărcare. Coaliția de guvernare și-a propus să rezolve parțial aceste probleme, prin reduceri de taxe aplicate în cazul celor care cumpără mașini electrice, prin susținerea construirii a cel puțin 100.000 de puncte de încărcare și prin subvenționarea transportului de tip car-sharing, care utilizează vehicule electrice.
„Avem cu siguranță un start întârziat, dar acum îi prindem din urmă”, a declarat ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer, adăugând că, din punctul lui de vedere, nu mai este nevoie de subvenționarea achiziției de vehicule electrice.
CITEȘTE ȘI Noul Suzuki Jimny, dezastru la testele EuroNCAP, în timp ce Audi A6 și VW Touareg au luat nota maximăÎn prezent, Germania oferă o subvenție de 4.000 de euro pentru o mașină electrică și 3.000 de euro pentru un vehicul hibrid, bugetul anual fiind de 1,2 miliarde euro. Industria auto asigură jumătate din această subvenție.
Dinamica pieței îndreptățește în acest fel specialiștii din NPE să prognozeze că ținta stabilită inițial în 2020, de 1 milion de mașini electrice, va fi atinsă abia în 2022. Analiza mai arată că, până în 2025, la nivel global, 25% din vehiculele noi vândute vor fi electrice, în timp ce ponderea în totalul parcului auto german se va ridica la 4 - 6,5%.