General Motors (GM) a devenit ultimul dintre producătorii auto afectați de lipsa semiconductorilor, anunțând că săptămâna viitoare va opri producția la patru fabrici de asamblare, transmite Reuters.
Grupul este nevoit ca din 8 februarie, timp de o săptămână, să oprească producția la fabricile din Fairfax, Kansas, Ingersoll, Ontario, și San Luis Potosi, Mexic. Totodată, GM va reduce la jumătate producția la fabrica Bupyeong 2 din Coreea de Sud, în aceeași săptămână, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
GM nu a dezvăluit care va fi volumul de producție pierdut și nici care furnizor a fost afectat de deficitul de cipuri, dar a precizat că s-a concentrat pe menținerea activităților la fabricile care construiesc cele mai profitabile vehicule – camionete pickup și SUV-uri. Precum și automobilul sport Chevrolet Corvette.
Grupul intenționează să recupereze pe cât posibil producția pierdută.
AutoForecast Solutions estimează că volumul total al producției pierdute de GM va fi de aproape 10.000 de vehicule.
Vehicule afectate includ sedanul Chevrolet Malibu, Cadillac XT4 SUV, Chevy Equinox și Trax, SUV-urile GMC Terrain și vrhiculul crossover Buick Encore.
Deficitul de semiconductori a determinat mai mulți producători auto, între care Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan Motor și Stellantis, să reducă producția.
Mazda Motor analizează să își reducă producția la nivel mondial cu un total de 34.000 de vehicule, în februarie și martie, din cauza acestui deficit, ai declarat, miercuri, surse apropiate situației.
Nissan a anunțat marți că va opri producția timp de trei zile la fabrica de asamblare de camioane din Canton, Mississippi.
În primul trimestru, producția sectorului auto mondial ar putea fi mai mică cu 672.000 de vehicule decât era estimată, din cauza lipsei cipurilor, potrivit IHS Markit, care se așteaptă ca deficitul să dureze până în trimestrul al treilea.
AutoForecast Solutions consideră că până în prezent, deficitul de cipuri a redus producția auto cu 564.000 de vehicule, iar impactul total din acest an va fi de 964.000 de vehicule.
Taiwanul, unde se află cel mai mare producător de cipuri din lume, Taiwan Semiconductor Manufacturing, și alte firme mari, este în centrul eforturilor de rezolvare a acestui deficit, provocat de creșterea cererii de semiconductori din partea industriei dispozitivelor electronice, pe fondul pandemiei de coronavirus care i-a obligat pe oameni să lucreze și să studieze de acasă.
Oficiali economici din Taiwan vor avea o întâlnire virtuală cu oficiali americani la sfârșitul acestei săptămâni, pentru a discuta despre lanțurile de aprovizionare.
Marți, 15 senatori americani, din unele dintre statele americane producătore de automobile, respectiv Michigan, Ohio, Tennessee, Illinois, Indiana și Carolina de Sud, au cerut Casei Albe să colaboreze cu Congresul pentru a rezolva deficitul de semiconductori.