General Motors (GM) va cumpăra Cruise Automation, un start-up american care dezvoltă tehnologii pentru mașinile fără șofer, potrivit unui anunț făcut astăzi de producătorul auto. Fondată în 2013, Cruise testează deja, de aproximativ doi ani, mașini autonome pe străzile din California și ar putea ajuta GM să câștige teren în fața altor companii care investesc în automobile cu pilot automat, informează Wall Street Journal.
În 2014, Cruise a dezvoltat un sistem de pilotare automată, numit RP-1, care poate fi instalat pe mașini obișnuite, transformându-le în mașini autonome. Produsul a fost testat cu succes pe mai multe modele Audi.
Dan Ammann, președintele General Motors, a declarat că preluarea Cruise aduce companiei talentul necesar pentru dezvoltarea unor modele integral autonome.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Credem că acest pas este esențial pentru unde vom fi în viitor. Echipa Cruise s-a dovedit foarte capabilă pe acest segment, ceea ce ar trebui să accelereze semnificativ dezvoltarea unor mașini autonome”, a adăugat Ammann.
Cruise, care ar urma să devină o divizie independentă în cadrul GM, nu este prima achiziție de acest fel a companiei, în condițiile în care lupta pentru dezvoltarea mașinilor fără șofer devine tot mai dură. Detaliile tranzacției nu au fost făcute publice.
În ianaurie, General Motors a investit 500 de milioane de dolari în Lyft, un start-up american care rivalizează cu Uber, cele două companii urmând să colaboreze pentru dezvoltarea unor mașini fără șofer. Suma reprezintă doar prima parte dintr-o investiție totală de 1 miliard de dolari.
"Asistăm la schimbări majore în lumea transporturilor, în special în mediul urban. Investiția este importantă, dar și mai importantă este alianța strategică", a spus președintele General Motors, la acel moment.
General Motors a primit o participație de 10% la Lyft, iar cele două companii vor colabora pentru dezvoltarea unor mașini autonome, care vor fi ulterior folosite pentru servicii de transport de persoane.
Tehnologiile care fac posibilă existența mașinilor fără șofer - inteligența artificială, cloud computing și cartografierea computerizată - devin tot mai precise, dar costurile, cadrul legal și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.
Luna aceasta, softul mașinii fără șofer Google a fost modificat după o coliziune cu un autobuz pe o autostradă din California, în contextul în care programul instalat a anticipat, greșit, că respectivul autobuz va încetini sau va opri în trafic.
Anterior, Google anunțase că mașinile autonome dezvoltate de companie au fost testate pe o distanță totală de peste 3 milioane de kilometri pe drumurile din Statele Unite ale Americii, în cei peste șase ani de la demararea proiectului, timp în care au fost implicate în 17 incidente minore de trafic.