GEFCO România, cel mai mare furnizor de servicii de logistică auto de pe piața locală, urmărește diversificarea portofoliului și a crescut ponderea clienților din domeniile farmaceutic, retail și energie, negociind în prezent și alte parteneriate. Reprezentanții companiei spun că, de la debutul pandemiei COVID, capacitatea operatorilor logistici de adaptare la schimbările extrem de dese face diferența între a rămâne sau nu pe piață.
“Agilitatea a devenit un factor decisiv pentru operatorii logistici în circumstanțele actuale. De la începutul anului trecut, capacitatea de adaptare la schimbările care au loc săptămânal sau chiar zilnic a fost un factor care a determinat dacă o companie de logistică va mai rămâne sau nu pe piață. Digitalizarea accelerată a proceselor de-a lungul lanțului de aprovizionare este unul dintre exemplele impactului pe care l-a avut COVID-19: dacă înainte totul a fost ca un maraton, acum e ca o cursă”, a declarat pentru Profit.ro Bogdan Ioniță, directorul general al GEFCO România.
Totodată, pandemia a accentuat importanța depozitelor și relocarea lor cât mai aproape de orașe și de marile centre, iar piața serviciilor logistice rămâne marcată de perturbări ale prețurilor și capacitităților în ceea ce privește transportul aerian și maritim.
GEFCO a primit tot mai multe cereri pentru transportul aerian, în special din China, și cel feroviar, precum și pentru serviciul de livrări urgente (aerian și rutier).
Sectorul auto reprezintă aproape 70% din business-ul GEFCO România, iar unul dintre obiectivele companiei este extinderea activităților din celelalte domenii.
“Contrar opiniei generale, portofoliul nostru are deja reprezentanți din aproape toate ramurile industriei. Fiind născut în industria auto și lucrând în acest domeniu de mai mult de 70 de ani, este un lucru natural pentru GEFCO să fie încredințat cu gestionarea fluxurilor logistice pentru majoritatea producătorilor de automobile. Lupta pentru diversificarea portofoliului este o strategie de afaceri sănătoasă a oricărei companii, prin urmare, am adoptat-o”, spune Ioniță.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la BucureștiDin a doua jumătate a anului precedent, compania a crescut procentul de clienți provenind din industria farmaceutică, retail și industria energetică, iar alte câteva negocieri sunt în curs de desfășurare.
În 2019, ultimul an pentru care există date publice, GEFCO România a avut o cifră de afaceri de 377,07 milioane lei (79,5 milioane euro), iar în 2020 încasările au scăzut.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală“Acest lucru era de așteptat și nu ne-a pus în situații cărora să nu le putem face față. Anticipăm că anul 2021 o să fie plin de imprevizibilități (…) Pandemia este încă prezentă, iar efectele sale pot continua să aibă un impact asupra diferitelor industrii”, spune Ioniță.
Printre planurile companiei pentru 2021 se numără creșterea competitivității mai multor produse (transporturi rutiere pe distanțe lungi, distribuție de grupaj, transport aerian de marfă din China) și lansarea pe piața din România a produsului de logistică auto Moveecar, dezvoltat de GEFCO pentru a deservi utilizatorii privați.
GEFCO România are 100 de angajați și opt centre logistice, proprii sau ale partenerilor din ecosistemul de logistică. În 2020, compania a transportat 110.000 de autoturisme. Transportul rutier reprezintă 72% din activitatea GEFCO, iar cel feroviar 18%, cel mai mare client al companiei fiind Dacia.
Grupul francez GEFCO, prezent în 47 de țări cu peste 15.000 de angajați, deservește 300 de destinații din întreaga lume și a raportat în 2019 venituri de 4,7 miliarde de euro.