Franța a renunțat la amenzile pentru pauza aferentă celui de-al doilea șofer al unui vehicul. Și românii sunt vizați

Franța a renunțat la amenzile pentru pauza aferentă celui de-al doilea șofer al unui vehicul. Și românii sunt vizați
scris 22 iun 2016

Autoritățile franceze au renunțat să mai amendeze transportatorii dacă al doilea șofer al echipajului nu efectuează o pauză separată de timpul când celălalt șofer se afla la volanul vehiculului, se arată într-un comunicat al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Totodată, amenzile aplicate până acum vor fi restituite.

Urmărește-ne și pe Google News

"Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR informează transportatorii rutieri că autoritățile franceze au decis să renunțe la interzicerea efectuării pauzei de către cel de al doilea șofer în timpul conducerii în echipaj și să respecte instrucțiunile agreate la nivelul Comisiei Europene. Precizăm că Notă de orientare nr. 2 a Comisiei Europene indică clar faptul că atunci când un al doilea membru al echipajului aflat la bordul vehiculului pentru a-l putea conduce, în caz de necesitate, este așezat lângă conducătorul auto și nu este implicat activ asistând conducătorul auto, o perioadă de 45 de minute din 'perioada de disponibilitate' a acelui membru al echipajului poate fi considerată 'pauză', se arată în comunicat.

Începând din luna martie a acestui an, autoritățile franceze au început să aplice amenzi de mii de euro pentru cel de-al doilea șofer care își efectua pauză în timpul conducerii în echipaj a vehiculului, pe baza unei interpretări naționale diferite de prevederile Comisiei Europene, spun reprezentanții UNTRR.

Potrivit acestora, după presiunile realizate de industria transporturilor rutiere, autoritățile franceze au transmis o scrisoare oficială prin care confirmă că Franța decide să nu mai aplice sancțiuni companiilor de transport rutier care înregistrează pauză celui de al doilea șofer în timpul conducerii în echipaj și să restituie amenzile deja aplicate în acest caz.

Top 10 al celor mai vândute autoturisme în România în primele luni ale anului CITEȘTE ȘI Top 10 al celor mai vândute autoturisme în România în primele luni ale anului

"UNTRR recomandă transportatorilor rutieri să păstreze o copie a acestei scrisori oficiale a Guvernului francez la bordul vehiculelor operate în echipaj și să o prezinte în cazul unor viitoare controale efectuate de autoritățile franceze. De asemenea, recomandăm transportatorilor rutieri să utilizeze această scrisoare ca suport pentru contestarea tuturor amenzilor primite din partea autorităților franceze pentru această situație legată de conducerea în echipaj", se mai arată în comunicat.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează și apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane. 

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
amenzi
soferi tir