Acționarii Volkswagen se pregătesc să critice conducerea grupului pentru felul în care a tratat criza emisiilor automobilelor diesel, la prima adunare generală de după izbucnirea scandalului, relatează Bloomberg.
În timp ce adunările generale din ultimi ani au fost dominatate de nemulțumirile pensionarilor față de accesoriile automobilelor, investitorii profesioniști vor adopta o poziție publică rară la evenimentul din Hanovra, scrie News.ro.
Mulți dintre investitori intenționează să respingă acțiunile consiliului de administrație și ale consiliului de supraveghere.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Respingerea ordinei de zi, care în mod normal nu ar trebui să fie controversată, ar fi esențială pentru un vot de neîncredere.
Investitorii mai pun sub semnul îndoielii capacitatea VW de a efectua o investigație onestă legată de originea manipulării testelor de poluare.
”Problema de guvernanță a VW începe cu consiliul de supraveghere. Este o situație excepțională și credem că un audit extern, special, efectuat de investigatori independenți, este necesar pentru clarificare”, a spus Hans-Christoph Hirt, co-CEO la grupul de consultanță pentru acționari Hermes Equity Ownership Services.
Președintele grupului, Hans Dieter Poetsch, este în centrul atenției pentru că în perioada manipulării testelor de poluare era director Financiar.
Poetsch și directorul general Matthias Mueller ar fi dorit să aibă un mesaj pozitiv de transmis acționarilor, dar acordul cu autoritățile de reglementare din SUA a fost amânat cu o săptămână și au apărut și noi acuzații împotriva fostului CEO Martin Winterkorn, care ar fi informat prea târziu investitorii despre costurile scandalului.
CITEȘTE ȘI Top 10 al celor mai vândute autoturisme în România în primele luni ale anuluiAdunările generale ale acționarilor din Germania pot dura ore, investitorii având dreptul să ceară răspunsuri conducerii. Totuși, protestele vor fi în mare parte simbolice, întrucât majoritatea acționarilor nu au acțiuni cu drept de vot.
Titlurile cu drept de vot aparțin familiilor Porsche și Piech, care dețin 52% din acțiunile comune.Landul Saxonia Inferioară are o participație de 20% și deține drepturi speciale, împreună cu unii angajați ai grupului.
Acest fapt face ca investitorii externi să aibă o influență limitată în companie, chiar și după scandal.
Volkswagen a recunoscut în septembrie 2015, după o investigație efectuată de autoritățile de reglementare din SUA, că a instalat softuri care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor pe 11 milioane de automobile diesel la nivel mondial.