Producătorul francez de echipamente auto și concurentul german ZF Friedrichshafen, ambii cu afaceri și în România, vor colabora în vederea dezvoltării de tehnologii și sisteme de interior pentru automobilele autonome, anticipând că ocupanții "cabinelor viitorului" vor necesita echipamente de siguranță versatile și intuitive.
Parteneriatul, ce presupune un schimb de expertiză între cele două companii, marchează “un nou pas important în dezvoltarea unui ecosistem inovativ pentru soluții tehnologice destinate Cabinei Viitorului”.
“Împreună, putem oferi soluții complete de interior, care vor face ca interiorul viitorului să fie sigur, conectat, versatil și intuitiv”, spune Patrick Koller, directorul general al Faurecia.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de mașini electrice și hibride au crescut în Europa cu 37%. În România, au avansat cu 200%, dar sunt încă la un nivel redusPotrivit celor două companii, mașinile autonome vor necesita echipamente de interior flexibile și confortabile, care să asigure aceleași standarde de siguranță activă și pasivă. În particular, scaunele automobilelor vor integra o bună parte din dotările de siguranță, pentru a permite pivotarea, rabatarea sau revenirea eficientă în modul de condus, notează companiile într-un comunicat comun.
Colaborarea dintre Faurecia și ZF nu va implica un schimb de capital, iar companiile vor continua să lucreze și independent la proiectele din domeniul condusului autonom, “în funcție de preferințele clienților”.
Faurecia, companie deținută în proporție de 46% de Peugeot, a anunțat încă de anul trecut că proiectează o nouă generație de cabine auto pentru ”noi comportamente, când vehiculele nu vor mai fi destinate doar șofatului”. Compania lucrează la un scaun de odihnă activă, prevăzut cu senzori biometrici și capacitate de analiză, care să măsoare și să răspundă la stresul ocupanților, somnolență și alte simptome.
La rândul său, grupul german ZF colaborează, printre alții, cu producătorul american de cipuri NVIDIA în vederea dezvoltării unor sisteme care folosesc inteligența artificială pentru industria transporturilor, inclusiv sisteme automate și autonome pentru autoturisme și camioane.
Prezentă în România din 2003, Faurecia deține fabrici la Tălmaciu (divizia scaune auto), Craiova (tehnologii de control al emisiilor), Pitești (sisteme de interior), precum și la Râmnicu Vâlcea (tapițerii textile și din piele) și Cățeasca, Argeș, fabrică inaugurată luna trecută, în urma unei investiții de 8 milioane euro.
Germanii de la ZF sunt prezenți pe piața românească prin intermediul companiei americane TRW Automotive, preluată în 2014 contra sumei de 12,4 miliarde dolari. Grupul german are două subsidiare în România, la Timișoara și Roman, unde produce volane și airbag-uri.