Reputata instituție de verificare a vehiculelor din Germania TUV a publicat raportul pentru 2021 realizat în urma testelor din acest an. Dacia, din păcate, a ieșit iarăși prost, având ultimul loc la mai multe categorii de automobile.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
20% dintre mașinile verificate de inginerii TUV în acest an au prezentat „defecte semnificative” la inspecțiile tehnice obligatorii, potrivit raportului publicat de această organizație. Cei de la TUV spun că situația este mai bună decât anul trecut, procentul fiind mai mic cu 1,6 puncte procentuale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Raportul TUV pentru 2021 are la bază 8,8 milioane de mașini testate, în perioada iulie 2019 – iunie 2020. În total, sunt 228 de modele diferite, care au ajuns pe bancurile de probă din atelierele TUV. Clasamentele sunt realizate pe baza a 18 defecte relevante, ale sistemelor care pot influența siguranța persoanelor aflate la volan și a celorlalți participanți la trafic.
Printre cele mai bune automobile din acest an s-au numărat Mercedes, Porsche și Opel, în timp ce modelele cu cele mai multe defecte au fost Fiat și Dacia.
Pentru modelele Dacia din familia Logan putem spune că este o ieșire din scenă mai puțin onorabilă, care contrastează însă cu volumele impresionante vândute atât în Germania, cât și pe alte piețe. Din fericire, noua generație Logan/Sandero vine cu o serie de îmbunătățiri care poate vor genera mult mai puține defecte.
„Siguranța tehnică a vehiculelor de pe șoselele din Germania s-a îmbunătățit ușor”, spune Joachim Buhler, director al TUV. „În special mașinile vechi între 0 și 11 ani s-au comportat mai bine”. Proporția defectelor semnificative la categoria 8 – 9 ani a scăzut cu 2,6 puncte, la 19,9%, iar la mașinile între 10 și 11 ani, chiar cu 3,4 puncte, la 24,8%.
Alte 9,6% dintre mașinile testate au avut defecte minore pentru care nu este nevoie de o rechemare. În același timp, procentul mașinilor fără defecte a crescut cu 1,6 puncte procentuale, la 70,4%. În total, circa 0,05% dintre mașinile testate au fost declarate nesigure pentru trafic, adică aproximativ 14.000 de vehicule, acestea fiind retrase din circulație.
Raportul include, de asemenea, pentru a doua oară, o nouă categorie de testare, a „deficiențelor periculoase”. Acestea sunt mai grave decât defectele semnificative, dar nu sunt de natură să conducă la scoaterea din curculație a mașinii. Este vorba despre discuri de frână foarte uzate, prinderi distruse ale centurilor de siguranță, lumini de frână defecte sau anvelope uzate. Acestea reprezintă urgențe și trebuie remediate imediat. Proprietarii trebuie să se prezinte pentru retestare, așa cum se întâmplă și în România.
Automobilul cu cele mai puține defecte din acest an, în totate categoriile de vechime, a fost Mercedes GLC ( din categoria 2 – 3 ani), la fel ca anul trecut, cu un punctaj de 1,7% dintre toate mașinile testate. Pe locul al doilea s-a situat Mercedes B-Class, Porsche 911 și, în premieră într-un top de acest tip, Opel Isnignia. Toate trei au avut același punctaj, 2,2%.
CITEȘTE ȘI Noul CEO al Renault, de la care se așteaptă un plan salvator, anunță primele măsuri, inclusiv pentru Dacia. Anularea unor modele în dezvoltare și introducerea altora noi. "Vom diferenția mai mult Renault de Dacia. Referința Dacia este Citroen!"La categoria 2-3 ani au mai performat Hyundai i30, care a fost cea mai bună în clasa compactă și locul 6 în clasamentul general. De asemeena, un automobil care merită remarcat este Porsche 911, care a avut cele mai bune rezultate la toate categoriile de vârstă, cu excepția 2-3 ani. În această categorie „cea mai tânără”, modelele cu cele mai puține defecte au fost, pe clase, Opel Adam (Mini), Audi A1 (Clasa B), Hyundai i30 (compacte), Opel Insignia (clasa D), Mercedes GLC (SUV), Mercedes B-Class (MPV).
La această categeorie de vârstă, mașinile Dacia au luat ultimul loc în trei din șase clase: cu Logan, la compacte, cu Duster, la SUV, și cu Lodgy, la MPV. Celelalte clase au avut pe ultimul loc Fiat Panda, Fiat Punto și Ford Modeo. Proporția defectelor Dacia a fost în proporție de 10,4 – 10,9% din totalul mașinilor testate.
Dacia Logan a „punctat” și la alte categorii de vârstă: la 6-7 ani și la 8-9 ani.
La categoria 4-5 ani, ultimul clasat a fost VW Sharan, iar la 10-11 ani – Renault Kangoo.
Potrivit celor de la TUV, unul dintre cele mai frecvente defecte este scurgerea de ulei, în special la mașinile vechi. „Pierderile de ulei au un posibil efect inflamabil la bordul vehiculelor și sunt în același timp poluante”, a declarat directorul Buhler. Este un defect costisitor pentru proprietari, însă n-ar trebui să fie ignorat.
Raportul TUV anual este unul dintre cele mai căutate ghiduri ale șoferilor germani, care folosesc acest instrument pentru a-și alege vehiculele rulate pe care le cumpără. De asemenea, proprietarii pot afla care sunt punctele slabe ale mașinilor pe care le dețin.