Euro NCAP a dat publicității noi rezultate cu testele de siguranță realizate în acest an. În 2019, EuroNCAP a ridicat și mai mult gradul de dificultate a acestor teste.
Trei automobile lansate în ultimul an, Honda CR-V, Mercedes-Benz G-Class și SEAT Tarraco, au intrat în teste la EuroNCAP și au reușit să primeacă punctajul maxim, datorită echipamentelor de siguranță de care dispun.
SEAT Tarraco a primit un punctaj chiar mai bun decât Skoda Kodiaq, cu care împarte platforma MQB a grupului Volkswagen, iar EuroNCAP spune că punctajul acestui SUV este impresionant, cu 97% pentru ocupanții adulți, „printre cele mai bune obținute de un automobil din această categorie”.
De asemenea, Honda CR-V, un SUV lansat în 2017, a reușit să primească un număr foarte mare de puncte, 93% pentru adulți, 83% pentru copii, 70% pentru protecția pietonilor și 76% pentru sistemele de asistență. Modelul testat acum este relativ nou, fiind echipat cu motor hibrid.
Cel de-al treilea model testat a fost puternicul și la fel de costisitorul Mercedes-Benz G Class, care a primit 90 de puncte și, respectiv, 83 de puncte pentru pasagerii adulți și copii, în timp ce pentru pietoni a primit 78 de puncte, iar pentru siguranța asistată - 72 de puncte.
Michiel van Ratingen, Secretar General Euro NCAP: „Avem trei noi vehicule care concurează în același segment și au primit ratinguri de siguranță de top. Asta este suficient să impresioneze, dar faptul că toate trei off-roadere sunt echipate cu sisteme AEB de protecție a pietonilor și cicliștilor demonstrează cu adevărat puterea testelor nu numai să încurajeze performanța, dar și să promoveze noile tehnologii pentru echiparea standard în toată Europa”.
EuroNCAP a decis în urmă cu câțiva ani, ca urmare a rezultatelor impresionante obținute în testele cu sistemul AEB, să susțină introducerea ca echipament standard a acestei tehnologii, așa cum s-a întâmplat și cu ESP/ESC anterior.