Toyota intră în competiție cu celebrul sistem AutoPilot de la Tesla, cel care permite automobilului să ruleze autonom, fără intervenția șoferului. Pentru început, sistemul japonezilor va fi disponibil pe două automobile de top: Lexus LS și Toyota Mirai.
Toyota Mirai, automobilul propulsat cu hidrogen, cu ajutorul tehnologiei fuel cell, și Lexus LS 500h, cu propulsie hibridă, sunt primele automobile ale constructorului Toyota care vor fi echipate cu Advanced Drive, noua tehnologie de conducere autonomă. Tehnologia va fi disponibilă pentru început în Japonia și va funcționa pe șoselele de tip autostradă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toyota își prezintă sistemul ca pe o comuniune între șofer și mașină, mai degrabă decât ca pe „o mașină care prea controlul de la om”, scopul final fiind călătoriile mai sigure, cu mai puține accidente.
Modelul Lexus LS a fost lansat pe piața din Japonia pe 8 aprilie, iar noul Mirai va fi lansat patru zile mai târziu. Ambele vor oferi clienților același sistem, Advanced Drive, care poate asigura perioade de rulare în care șoferul nu mai are nevoie să acționeze comenzile mașinii. Tehnologia utilizată are la bază așa numitul „deep lerning”, învățarea profundă de care computerele de ultimă generație sunt capabile, pe baza obiceiurilor de utilizare ale utiliatorului. Caracteristicile tehnologiei sunt inteligența, fiabilitatea, preceptibilitatea, interactivitatea și upgradabilitatea.
Sistemul poate asigura rularea mașinii în diferite scenarii, poate lua decizii, inclusiv în situații care privesc siguranța și oferă o rulare lină, fără întreruperi. În situațiile în care este anticipat un pericol, șoferul este avertizat, putând lua o decizie sau acționa una dintre comenzi în conformitate cu propunerile computerului.
Totul începe cu setarea destinației în sistemul de navigație, momentu de la care mașina începe să calculeze și să stabilească condițiile de rulare, bazându-se pe condițiile de trafic. Computerul va menține mașina pe banda corespunzătoare, va menține distanța față de alte vehicule, va ști să aleagă banda potrivită pentru intersecții, va schimba benzile atunci când este nevoie și va depăși alte vehicule, până la momentul în care mașina va ajunge să părăsească autostrada, odată ajunsă la destinație. Șoferul nu va trebuie în tot acest timp să apese accelerația, frânele sau să atingă volanul, putând să se odihnească sau să urmărească traficul pentru a evita eventualele pericole.
CITEȘTE ȘI Dacia, depășită de Tesla în Germania, nu reușește să crească pe cea mai mare piață din UETehnologia Advanced Drive a celor de la Toyota este capabilă inclusiv să detecteze vehiculele cu gabarit mărit de pe banda alăturată și să asigure evitarea acestora prin îndepărtarea ușoară de acestea.
Pe lângă camerele și senzorii de exterior pe care mașina îi utilizează pentru a se orienta, există și o cameră care monitorizează șoferul, inclusiv poziția ochilor, dacă sunt închiși sau deschiși, unghiul în care privește și poziția de condus. Un avertisment va fi emis de fiecare dată când șoferul nu privește în direcția de mers sau are ochii închiși.
În situații extreme, inclusiv când șoferul pare că doarme sau atunci când solicitarea de preluare a comenzilor nu este urmată de niciun gest, sistemul de avertizare emite sunete specifice, centura de siguranță începe să vibreze, head-up display-ul luminează intermitent, iar aplicația de ghidare transmite mesaje, pentru a determina șoferul să preia controlul.
Sistemul de frânare de urgență va acționa, la rândul său până la oprirea mașinii, dacă este detectat un obstacol care nu poate fi evitat, dar și dacă avertizările emise pentru cca șoferul să preia comanda nu sunt urmate de niciun gest. Mașina va încetini treptat, sunt aprinse luminile de avarii, vehiculul fiind parcat pe partea dreaptă a drumului. Computerul descuie ușile și activează sistemul de alertă HELPNET, pentru a transmite poziția mașinii.