Autoritățile au avizat indicatorii necesari construcției Drumului Expres Bacău - PiatraNeamț, care va avea o lungime de 51 de km și va asigura legătura între A7 (secțiunea Bacău – Pașcani), DN2 și DN15.
Pe traseul care va tranzita județele Bacău și Neamț vor fi construite inclusiv:
- 6 viaducte
- 17 pasaje
- 7 poduri
- 2 spațiideservicii
- 1 CentrudeIntretinereșiCoordonare
- 5 nodurirutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Savinești și Nod rutier PiatraNeamț).
Construcția acestui nou Drum Expres va fi finanțată prin fonduri europene nerambursabile (ProgramulTransport).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța recent că a semnat Ordinul prin care Compania Naționala de Investiții Rutiere preia de la CNAIR o serie de proiecte de infrastructură rutieră.
”Am semnat Ordinul prin care Compania Naționala de Investiții Rutiere (CNIR S.A.) preia de la CNAIR S.A. (Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere) o serie de proiecte de infrastructură rutieră”, anunță Grindeanu.
CITEȘTE ȘI Sud-coreenii investesc 75 milioane euro în proiectul mini-reactoarelor nucleare americane din România. Este pregătită semnarea parteneriatuluiMinistrul Transporturilor prezintă proiectele: Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț (secțiunea Miercurea Nirajului - Leghin), Autostrada Târgu Neamț - Iași - Unghen, Autostrada Bacău – Brașov, Autostrada Ploiești - Brașov, Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț, Drumul Expres Focșani – Brăila, Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.
”Transferul acestor proiecte a fost posibil doar după operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a Directorului Economic-Financiar. Obiectivele vor fi preluate în baza unui protocol încheiat între cele două companii”, precizeazăă ministrul.