FOTO Siemens trimite locomotive în România

FOTO Siemens trimite locomotive în România
scris 4 mar 2024

Siemens a semnat contracte cu transportatorul de mărfuri Cargounit și compania de închiriere de locomotive Railpool pentru livrarea locomotivelor Vectron și Smartron. În total, au fost asigurate circa 350 de locomotive.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Cargonit, cea mai mare companie de flotă de locomotive din Polonia, a semnat un contract-cadru cu Siemens Mobility pentru achiziționarea a 90 de locomotive Vectron, dintre care 30 au fost deja comandate. În plus, a fost semnat un al doilea contract pentru livrarea a 10 locomotive Smartron pentru utilizare în Germania, România și Bulgaria.

Urmărește-ne și pe Google News
Șeful Bosch anunță - Cât va dura electrificarea tuturor vehiculelor. \ CITEȘTE ȘI Șeful Bosch anunță - Cât va dura electrificarea tuturor vehiculelor. "Nu poți forța clienții!"

Primele livrări ale acestora sunt planificate pentru 2025. Cu această nouă comandă, compania va avea în flota sa un total de 66 de Vectron și 18 Smartron.

Și Railpool a semnat cu Siemens Mobility pentru livrarea a până la 250 de locomotive. Odată cu semnarea contractului au fost comandate direct 70 de locomotive Vectron. Cu această comandă, flota Vectron a Railpool crește la un total de 228 de locomotive. 

FOTO Siemens trimite locomotive în România

Siemens Mobility a vândut peste 2.400 de locomotive din familia Vectron către 97 de clienți din 16 țări. Locomotivele Vectron sunt aprobate pentru utilizare în 20 de țări europene.

În vara anului 2022, Cargounit, cea mai mare companie poloneză de leasing de locomotive, a intrat pe piața din România după ce a livrat o locomotivă nouă din clasa Smartron, moment marcat atunci printr-o ceremonie de recepție desfășurată la Gara Băneasa.

Cargounit este deținut de Fondul Inițiativei celor Trei Mări (FI3M), care are drept obiectiv dezvoltarea infrastructurii de transport, digitale și energetice din această regiune a Europei. FI3M este brațul de investiții al Inițiativei Celor Trei Mări ai cărui inițiatori, cofondatori și investitori sunt EximBank, în numele Guvernului României, și Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), banca poloneză de dezvoltare.

VIDEO Austriecii avansează cu tunelurile \ CITEȘTE ȘI VIDEO Austriecii avansează cu tunelurile "Daniela și Alina", la cel mai dificil tronson de autostradă

“Atât piața de închiriere de locomotive din Polonia, cât și cea din România, una dintre cele mai mari piețe feroviare din regiune, au un mare potențial. Ne bucurăm că noul nostru client, Unicom Tranzit, a decis să aleagă oferta Cargounit de închiriere a celor două locomotive Smartron. Cargounit se numără printre primele entități care oferă închiriere de locomotive moderne pe piața din România. Ne dorim să creștem numărul de locomotive Smartron închiriate atât pe piața din România, cât și în Bulgaria. Pe baza soluțiilor dovedite ale celor de la Siemens Mobility, suntem convinși că locomotiva Smartron este alegerea potrivită pentru transportatorii locali care caută un echipament modern și fiabil, de cea mai înaltă eficiență tehnică”, spunea la ceremonie Directorul General al Cargounit, Łukasz Boroń.

FOTO Siemens trimite locomotive în România

Predarea oficială a locomotivei Smatron, produsă de Siemens Mobility, divizia de mobilitate a Siemens, s-a făcut în prezența reprezentaților Cargounit, ai băncii poloneze de dezvoltare Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), ai EximBank România și ai Unicom Tranzit, beneficiarul locomotivei și unul dintre clienții companiei poloneze în România și în regiune. De asemenea, au fost prezenți și reprezentanți ai administratorului de investiții specializat în infrastructură Amber Infrastructure Group, consultantul Fondului Inițiativei celor Trei Mări (FI3M), proprietarul Cargounit.

Smartron a fost prima din cele două locomotive închiriate de Unicom Tranzit, compania românească de transport și expediere marfă. Cu o greutate de aproape 83 de tone și un ampatament de 1,435 de mm, locomotiva este adaptată să funcționeze pe curent alternativ de 15 kV sau 25 kV și este echipată cu sistemul de protecție a trenurilor PZB/LZB. Are o putere de 5,4 MW și se deplasează cu o viteză maximă de 160 km/h.

viewscnt
Afla mai multe despre
cargounit
locomotive