Planurile Renault și Dacia pentru piața din Turcia și alte piețe internaționale pleacă de la o ecuație nouă: mașina va fi fabricată în uzina Renault din țara vecină, iar pentru asta prețul poate urca substanțial, relevă datele analizate de Profit.ro.
Cât costă noul Duster, cu sigla Renault, în Turcia? Enorm! Mașina lansată de Dacia în acest an, fabricată la Mioveni, a început să fie livrată deja, din iunie, când dealerii și primii clienți și-au primit mașinile comandate încă din aprilie – mai.
Prețul la care a fost lansată mașina pe piața din România este de 18.800 euro, iar în țările Uniunii Europene poate fi un pic mai mare, dar cu cel mult 1.000 de euro. Și versiunile superioare, 4x4 sau hybrid, au prețuri comparabile, pe toate piețele europene.
În România, versiunile Extreme încep de la 21.500 euro, cu motor ECO-G, și ajung la 25.300 euro pentru tracțiunea 4x4 și motor 1.2 litri TCe130. Nivelul maxim posibil de preț este de 26.650 euro, pentru Hybrid 140, care este 4x2, dar cel mai ieftin hibrid poate fi cumpărat cu 25.150 euro. Toate sunt prețuri de listă, dar Dacia derulează pe timpul verii o campanie de reduceri, în anumite condiții, deci Duster poate fi cumpărat și mai ieftin, cu puțin noroc.
Ce se întâmplă însă în Turcia, unde reprezentanții companiei au spus că se așteaptă ca clienții locali să plătească mai mult pentru același model, dacă are sigla Renault? Prețurile sunt mai mari, dar nu cum ne-am aștepta noi, ci cu mult mai mari.
Cel mai ieftin Renault Duster începe de la 33.000 de euro, pentru motorul ECO-G de 100 CP, un litru, adică tot atât cât costă un Audi Q3 entry-level în România. Nivelul prețului este cu 14.200 de euro mai scump decât cel din România.
CITEȘTE ȘI FOTO Schimbare radicală de design pentru Audi, pe noul Q5De altfel, prețul este cu mult și peste prețul de pornire pe care un alt model Renault, Symbioz, îl are pe piața noastră (29.450 euro, exclusiv cu motorizare hibrid), ceea ce ridică semne de întrebare privind modul în care vor decurge vânzările pe piața din Turcia. Și prețurile sunt calculate la cursul de schimb de pe piața interbancară, probabil că la cursul de la bancă diferența este și mai mare.
Pentru motorizarea full hybrid, care în Turcia va avea 145 CP, la fel ca pe celelalte mașini Renault care folosesc acest motor, prețul va fi și mai mare: 40.500 euro, nivel de pornire, fără alte opțiuni, ajungând la nivelul unui BMW X1, așa cum este afișat de compania germană pentru piața din România.
CITEȘTE ȘI FOTO Tesla începe în China producția Model Y cu șapte locuri. Urmează lansarea în EuropaÎn fine, pentru versiunea 4x4, echipată cu motorul mild hybrid 1.2 litri 130 TCe, prețul din Turcia urcă până la 41.800 de euro, mașina intrând fără doar și poate în Cartea Recordurilor, ca fiind cel mai scump Duster vândut vreodată.
Trebuie să spunem însă vă valoarea prețului de listă pentru Renault Duster pe piața din Turcia este puternic influențat de taxele de lux introduse de guvern încă din 2020. Valoarea lor poate crește cu până la 50%, în funcție de capacitatea cilindrică a mașinii.
Din acest motiv, și mașinile Dacia vândute în Turcia au prețuri incredibile pentru un român. Sandero Stepway începe de la 28.500 de euro, iar vechiul Duster, care s-a vândut sub sigla Dacia, costă 31.400 de euro. Micul Spring electric are un preț de pornire de 23.600 euro.
CITEȘTE ȘI FOTO Nicușor Dan: Peste 2.300 de locuri noi de parcare au fost marcate în zona CotroceniNoul Renault Duster este produs începând din acest an în uzina pe care Renault o operează în Bursa, împreună cu partenerii locali, de aici mașina urmând să fie exportată pe toate piețele internaționale pe care va fi vândute cu sigla francezilor. Decizia șefilor Renault înseamnă și o afectare parțială a producției de la Mioveni, unde era anterior produs Dacia Duster vândut în Turcia.