Kia a făcut o demonstrație de forță în Las Vegas, la CES, unde a prezentat conceptul Niro EV, o mașină pregătită pentru ceea ce industria auto vrea să devină în deceniile viitoare. Mașina are o autonomie de energie de peste 380 km și dispune de tehnologie pentru conducere autonomă de nivel 4.
Kia a anunțat că va vinde mașini cu autonomie de nivel 4 până în 2021, potrivite pentru orașele „smart”, odată cu prezentarea, în cadrul CES, a conceptului Niro EV. „Un manifest pentru rolul său de furnizor de mobilitate în masă, în viitor”, așa cum a fost descris de Dr. Woong-chul Yang, Vice Chairman and Head of Kia R&D Center.
Strategia Kia pentru viitor se bazează pe trei piloni, autonomie, conectare și eco/electric, aceasta fiind viziunea proprie de dezvoltare, similar cu ceea ce au făcut toți marii constructori de automobile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Modelul Niro EV Concept face parte, așadar, din acest amplu program, iar Kia a anunțat că vrea să opereze o flotă de test pe scară largă, vehicule cu tehnologie de conducere autonomă, pe drumuri publice, începând de anul viitor, astfel încăt în 2021 marca să fie pregătită pentru livrarea de astfel de mașini către clienți.
În următorii 5 ani, nu mai puțin de 16 vehicule electrificate vor fi lansate, între acestea numărându-se și un vehicul propulsat cu hidrogen (tehnologia fuel-cell), celelalte fiind cinci hibride, cinci plug-in hibride și cinci vehicule full-electric.
Niro EV Concept folosește numele modelului hibrid Niro aflat în gama coreenilor, dar și unele repere sitlistice, însă este de data aceasta complet electric.
Propulsia este asigurată de un motor electric de ultimă generație, de 150 kW, alimentat cu energie de o baterie de mare capacitate, de 64 kWh, Li-polimer. Aceasta asigură o autonomie de 383 km, în condiții ideale de trafic.
Conceptul este echipat și cu tehnologia Active Pedestrian Warning System, care recunoaște pietonii și cicliștii din fața vehiculului și emite un sunet de alertă către aceștia.
Printre tehnologiile prezentate de Kia la CES se mai numără HMI, sistemul care permite „logarea” șoferului la automobil cu ajutorul recunoașterii feței, o identificare fără de care mașina nu funcționează. Un alt sistem este cel legat de separarea sunetului în habitaclu, tehnologie care permite ca pasagerii din față și din spate să asculte fiecare ce dorește fără interferențe.
Cu ocazia CES, Kia a anunțat că serviciul de car-sharing pe care compania l-a lansat în Coreea,WiBLE, va fi introdus și în Europa, chiar de anul acesta, urmând să fie anunțat primul oraș european în scurt timp.