Prima "cârtiță" care va săpa unul dintre cele două tuneluri ale viitoarei Magistrale 6 de metrou, pe Secțiunea Sud, spre Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni, a fost coborătă în subteran.
Sorin Grindeanu a fost prezent la evenimentul de lansare a primului utilaj de foraj operațional pe secțiunea sud a Magistralei de Metrou M6, scrie News.ro.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

”Colegii îmi spuneau că prima oară s-a discutat despre construcția acestei magistrale pe vremea când domnul Emil Constantinescu era președinte, undeva la sfârșitul anilor ’90, când s-a semnat prima înțelegere cu Guvernul japonez și azi venind aici i-am mulțumit Excelenței sale, domnul ambasador al Japoniei pentru răbdarea pe care au avut-o cu noi ca să continue să finanțeze această magistrală. Undeva la finalul anului 2021, când am venit ministru la Transporturi găsisem proiectul anulat pentru că ministrul dinainte spusese că nu e rentabil să facem această linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă.
Printre primele întâlniri pe care le-am avut, am avut cu ambasadorul Japoniei, exprimându-ne dorința de relua acest proiect și de a continua să finanțeze. Le-am spus că acele nouă luni din perioada unora au fost o greșeală a istoriei și începem să lucrăm la acest proiect”, a declarat Sorin Grindeanu.

El a adăugat că stația Tokyo va face legătura cu 1 Mai într-o parte și cu Aeroportul Henri Coandă în partea cealaltă.
”Suntem aici la stația Tokyo, care va face legătura cu 1 Mai într-o parte și cu Henri Coandă în partea cealaltă. Pe acest tronson vorbim de 6,6 kilometri, de șase stații. Astăzi, TBM va începe să foreze. Pe întreg tronsonul vor fi 4 TBM-uri, undeva în 2027-2028 de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă vom avea această magistrală M6”, a explicat ministrul Transporturilor.
El a mai afirmat că ministerul dorește să dea magistrala M6 către Primăria Capitalei.
”Îmi doresc măcar după ce facem această magistrală M6 să o dăm către Primăria Generală, cu tot cu subvenții, ca să fiu foarte bine înțeles. Dacă vrem să discutăm de sistem integrat de transport în București, nu putem discuta de unele lucruri care se află la Primăria București și altele care se află la Ministerul Transporturilor. Și ca să fiu clar, cu tot cu subvenția care vine de la stat, că am văzut că unii spun alte lucruri”, a mai transmis Sorin Grindeanu.

Directorul General Metrorex, Mariana Miclăuș, a afirmat că primul utilaj TBM operațional pe Secțiunea SUD a Magistralei 6 de metrou se află la start și va face prima rotire marcând începerea activităților de foraj de la viitoarea stație de metrou Tokyo până la stația de metrou.
Pe lângă acest utilaj, denumit "Sfânta Maria" va fi activ și al doilea, denumit ”Sfânta Ana", iar acestea vor excava tunelurile subterane cu lungime de 6,6 km, pe care se vor construi cele șase stații și șase interstații ale aliniamentului Magistralei 6, Secțiunea SUD, 1 Mai - Tokyo.
"Această zi marchează o nouă etapă de referință în concretizarea Magistralei 6 de metrou, un proiect major de infrastructură urbană care va îmbunătăți semnificativ transportul public, gradul de mobilitate a populației, traficul rutier și viața oamenilor. Este o zi importantă pentru București și pentru extinderea rețelei de metrou. Prin finanțare de la bugetul de stat, din fonduri europene și fonduri externe rambursabile JICA, Metrorex S.A. se numără printre cei care construiesc pentru oameni, pentru România, pentru un viitor sustenabil", afirmă Mariana Miclăuș.

Ea a mai adăugat că TBM-ul "Sfânta Maria" are o lungime de 97 de metri, cântărește aproximativ 600 de tone, iar capul de foraj are 6,60 metri.
Viteza medie de înaintare a TBM este de 1,5 m pe oră, parcurs în care excavează circa 60 de metri cubi de pământ. Pe măsură ce excavează și îndepărtează solul excavat, TBM-ul montează inelele de tunel. Transportul inelelor de tunel se realizează prin MSV (Multi Service Vehicle), vehicul special de transport care poate transporta până la 50 de tone. Media de montaj este de 13 - 14 inele per tunel, în 24 de ore, iar personalul care operează TBM-ul lucrează 24 de ore, în trei schimburi. Cu excepția pauzelor necesare pentru mentenanță, TBM-ul funcționează continuu.