În Frankfurt, Lufthansa le cere pasagerilor companiei să se descurce singuri dacă au ghinionul să fe fie anulat zborul.
„Din cauza numeroaselor anulări de zboruri, vă rugăm să vă faceți propriile aranjamente pentru continuarea călătoriei cu trenul sau la un hotel sau acasă. Reprogramările sau rezervările la hotel nu mai pot fi făcute de către colegi”, este mesajul afișat, în aeroport, potrivit unei postări a expertului în turism Răzvan Pascu.
Foto: Răzvan Pascu
Foto: Răzvan Pascu
Săptămâna trecută, directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, și-a cerut scuze clienților și angajaților pentru haosul din domeniul călătoriilor, provocat de lipsa de forță de muncă, scrie Hotnews.ro.
Companiile aeriene și operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii s-a majorat cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorității restricțiilor.
Tot mai mulți angajați amenință cu mișcări de protest.
CITEȘTE ȘI O companie aeriană a oferit 10.000 de dolari pentru fiecare pasager care renunță de bunăvoie la zborPe plan global, operatorii aerieni au concediat o parte din angajați și au redus alte costuri în timpul pandemiei, când cele mai multe zboruri erau oprite, iar când cererea a revenit s-au confruntat cu dificultăți.
„Cu siguranță am făcut greșeli în timp ce am salvat compania și peste 100.000 de locuri de muncă în ultimii doi ani" se arată într-o scrisoare adresată de Spohr angajaților și consultată de Reuters. „Am mers prea departe cu reducerea costurilor în diverse departamente, sub presiunea pierderilor din pandemie, de peste zece miliarde de euro? Cu siguranță, și asta”, a adăugat directorul general al Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană.
Acesta a explicat că operatorul aerian face noi angajări, inclusiv mii de angajați în Europa, dar aceste eforturi își vor arăta roadele doar în iarnă.