Leapmotor a fost una dintre noutățile de la Salonul Auto din Paris, fiind pentru prima dată prezentă la un eveniment auto din Europa. Sosirea a fost datorată parteneriatului pe care marca chineză l-a încheiat cu Stellantis, pentru distribuirea mașinilor sale pe piețele internaționale. Tianshu Zin, CEO Leapmotor, a declarat la Paris că se așteaptă ca prețurile mașinilor electrice să scadă rapid în următorii ani.
Între doi și trei ani estimează Tianshu Xin, șeful Leapmotor International, că au nevoie mașinile electrice din Europa pentru a ajunge la același preț cu mașinile similare cu combustie. El aduce ca argument în primul rând ceea ce se întâmplă în China, unde prețurile vehiculelor electrice nu mai diferă de cele ale modelelor din același segment, cu motoare pe benzină sau diesel.
Intrarea chinezilor pe piața din Europa va aceelera în acest fel scăderea prețurilor pe piața locală, printr-o competiție care va pune presiune pe constructorii europeni.
Leapmotor a avut o intrare accelerată în Europa, cu ajutorul Stellantis, prin intermediul parteneriatului în care europenii au 51% și distribuie mașinile Leapmotor prin propria rețea de dealeri.
Primele două modele lansate sunt din două segmente importante, clasa A și clasa D, atât T03, cât și C10 având prețuri competitive pe piețele din vestul Europei, doar în România fiind lansate la prețuri mai mari cu circa 5.000 de euro, în speranța că tichetul Rabla Plus va compensa diferența.
La Salonul de la Paris, Leapmotor a adus în fața publicului nu doar cele două modele, ci și alte două propuneri (FOTO). Una dintre ele este C16, o caroserie asemănătoare cu C10, dar care oferă 7 locuri, dar și B10, un SUV compact, care ar urma să ofere un preț de sub 30.000 de euro, comparabil cu cel al mașinilor termice de pe piață.
Toate modelele prezentate sunt suficient de bine echipate pentru a satisface pretențiile europenilor, având o calitate a materialelor peste medie, în timp ce tehnologia folosită pentru control și asistență este una avansată, dezvoltată de inginerii Leapmotor.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ciolacu avertizează: Industria auto este într-un moment de descreștere și dacă nu vom interveni, inclusiv la nivel UE, peste doi ani vom avea mari probleme și disponibilizări masiveCompania spune că produce circa 60% din componentele automobilelor sale în regie proprie, inclusiv arhitectura electronică și software-ul folosit de mașini, ceea reduce cu mult costul de producție.
Practic, dintre componentele majore, doar celulele de baterii sunt cumpărate de la furnizori externi.
Un alt detaliu important este principiul design-to-cost, pe care în industria auto l-am mai întâlnit doar la Dacia. Acesta permite mașinilor Leapmotor să ofere prețuri mult mai mici decât concurența, chiar și cea din China. Tianshu Xin spune că extinderea în Europa urmărește viteza de intrare pe piață, în primul rând, în detrimentul volumului, și rețeau de service, care va da încredere clienților în marcă.