Autoritățile anunță că a fost avizat traseul final al Drumului Radial 9 – Sud Expres, legat de capitală, în lungime de 14 kilometri.
Astfel, a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR varianta finală de traseu pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres, în faza Analizei Multicriteriale 2. La alegerea alternativei de traseu, s-a ținut cont de realizarea conexiunii drumurilor la rețeaua de infrastructură existentă, dar și de conexiunea cu infrastructura de transport în curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti A0 și Centura București.
Acesta anunță că traseul va fi: Drumul Bercenarului (Sector 4) și Bulevardul Metalurgiei (Sector 4), supratraversare CF și DNCB – Nod între DR9, DNCB și A0 – supratraversare A0 – legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) – Intersecție cu DJ401 Vidra.
Proiectatului i s-au cerut: 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens), 2 zone de acostament, 4 zone de siguranță cu parapeți, piste de biciclete, trotuar pietonal.
Drumul Radial 9 – Sud Expres are o lungime de 14 km și va realiza conexiunea între localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.
”Implementarea drumurilor radiale este asigurată de Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București ADIZMB, în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR. ”Orbital București” prevede realizarea a 8 drumuri radiale, al cărui scop constă în conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului A0, intersectând 30 localități din zona metropolitană”, a mai transmis secretarul de stat.