Constructorul austriac Porr are un ritm bun pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești, secțiunea Curtea de Argeș-Tigveni, atât la structurile și terasamentele unde este prezent direct, dar mai ales la tunelul de sub Dealul Momaia, unde săpătura avansează fără probleme majore până acum, fiind excavați aproximativ 450 metri pe firul 1 (spre Curtea de Argeș), respectiv 310 metri pe celălalt, din totalul de 1.350 metri ai fiecăruia dintre cele două fire.
"Să nu zicem hop până nu sărim gardul: săpătura tunelului este departe de finalizare și morfologia terenului traversat poate aduce surprize neplăcute. În plus, volumul de muncă este imens pe tot lotul, avem risc de alunecări de teren și numeroasele structuri nu sunt deloc de neglijat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ciuda dificultăților, la cum se prezintă acum mobilizarea antreprenorului general și a subcontractorilor săi, avem speranțe că putem circula pe autostradă între Curtea de Argeș și Tigveni în decembrie 2026", semnalează Asociația Pro Infrastructură.
Defrișările în afara fondului forestier, pentru începerea execuției secțiunii 3 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, au ajuns la un nivel de realizare de 100%, iar defrișările în fondul forestier naționalsunt la 62%, anunța recent și DRP Craiova.
Stadiul proiectului:
- defrișare în afara fondului forestier: 100% realizat,
- defrișare în fondul forestier național: 62 % realizat,
- studii arheologice: 100% realizat
- obținere acorduri și avize, în vederea eliberării Autorizației de Construire: 100%,
- amenajarea celor două organizări de șantier: 100% infrastructură, urmează montarea stațiilor de betoane și clădirilor pentru ateliere și birouri,
- realizare proiect tehnic pentru obținerea AC: 75%, termen de predare: 15.04.2024,
- operațiuni de deminare: 100%,
- realizare studii de teren: 100%
Constructorul lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești a început defrișările și în zona Câineni-Râul Vadului, unde va fi construit un tunel de aproape 1.600 metri, al doilea ca lungime de pe A 1, a fost relatat anterior.
Cel mai lung tunel de pe A 1 este pe lotul 3 Cornet-Tigveni.
CITEȘTE ȘI Indicele de poluare - la nivel maxim în București, astăzi. Vine amenda pentru PrimărieVIDEO Radu Ignat
Spre exemplu, este nevoie mare de șoferi și mecanici întreținere, constructorul având dificultăți în a găsi personal.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Guvernul reglementează, în urgență, medicina de război„Recent am încercat să găsim o soluție și știu că se apelează la soluția aducerii de personal din țările extracomunitare pentru acest constructor. Știu că își căuta șoferi și mecanici întreținere pentru utilaje. Asta a fost recent. Dar să știți că în permanență aceste job-uri care sunt necesare pe șantiere sunt solicitate de la AJOFM Sibiu. Noi încercăm să direcționăm personal acolo unde este nevoie. Din păcate, nu prea găsim. Decizia finală este la angajator și la viitorul angajat. Promovăm aceste locuri de muncă și la noi pe site, și la panoul de la parterul Agenției, și în târgurile pe care le organizăm… Încercăm să sprijinim cât de mult putem acest angajator, dar modul în care solicită în continuu ne arată că nu-și găsește oameni, de fapt. Cred că oricum piața este limitată. Dacă luăm toate comunele de pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești nu găsim 1.000 de oameni apți de muncă pentru șantierul respectiv. Spun apți de muncă pentru că, probabil, poate mai sunt pensionari care și-ar dori să muncească, dar nu pot să facă față pe un șantier. Eu vorbesc doar de persoane apte de muncă, care să meargă pe șantier”, a declarat pentru Turnul Sfatului Cosmin Roșu.