Petre Tobă (56 de ani), fostul ministru de Interne din Guvernul tehnocrat Cioloș, iar anterior șef al Poliției Române, a intrat, alături de soția sa, Simona, în acționariatul unei firme din Pitești având ca profil de activitate "alte activități anexe transporturilor", controlată de omul de afaceri Cristian Dolofan (32 de ani), proprietarul companiei de transport rutier de mărfuri Dolo Trans Olimp, cu afaceri de peste 242 milioane lei în 2018.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Date analizate de Profit.ro relevă că Petre și Simona Tobă au preluat fiecare câte 0,98% din părțile sociale ale firmei Valahia Automotive Logistics SRL, la care Cristian Dolofan deține peste 78% din capital, iar soția sa Raluca – puțin sub 20%. Deși a fost înființată în 2012, firma nu a avut, practic, activitate până în 2018 inclusiv, potrivit rapoartelor remise Ministerului Finanțelor. Acum, Petre și Simona Tobă au devenit asociați la Valahia Automotive Logistics SRL prin majorări de capital de câte 200 de lei.
Anul trecut, Petre Tobă și Cristian Dolofan au fost parteneri de cursă pe una dintre mașinile echipe de raliuri DTO Rally Team, înființată în 2017 de Dolofan alături de pilotul profesionist Valentin Porcișteanu, fost campion național și multiplu vicecampion. Echipa Tobă-Dolofan a participat la cursa Tess Rally Brașov 2019 (Raliul Brașovului), pe un Peugeot 208 T16, și a terminat pe locul 7.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Peste 500.000 de femei din România sunt implicate în prezent în afaceriÎn 2018, Petre Tobă a înființat firma de consultanță pentru afaceri și management Strategic Intelligence Security Services SRL, unde deține 80% din capital. Celălalt asociat al firmei, cu 20% din părțile sociale, este generalul SRI Viorel Adrian Stan, trecut în rezervă în 2017, iar administrator este comisarul Călin Lucian Roșan, fost secretar general al MAI. Firma a terminat primul an de activitate cu un profit net de aproape 582.000 lei, la o cifră de afaceri de circa 817.000 lei și cu un număr mediu de 4 angajați.
Prima facultate urmată de Petre Tobă, în perioada 1985-1989, a fost cea de mașini și utilaje pentru construcții din cadrul Institutului de Construcții București, el absolvind cu profilul mecanic.
În 1990 a intrat în Poliția judiciară, în 1991 a absolvit un curs de pregătire inițială la Institutul de Studii pentru Ordine Publică, iar între 1996 și 2000 a urmat și absolvit Facultatea de Drept din cadrul Academiei de Poliție. A urcat apoi ierarhic până la vârful Poliției București, iar ulterior al celei naționale, iar cariera sa a culminat în Ministerul de Interne, unde a fost succesiv secretar general adjunct, secretar de stat și ministru.
La începutul lunii septembrie 2016, Petre Tobă și-a demisia din funcția de ministru de Interne al Guvernului tehnocrat Cioloș, după ce DNA a cerut urmărirea sa penală, într-un dosar ulterior clasat. Ulterior, în decembrie 2016, chestorului Tobă i-a fost retras titlul de doctor, după ce Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU) a constatat că teza sa de doctorat ar fi plagiată "masiv". În aceeași lună, președintele Klaus Iohannis a semnat decretul de încetare a raporturilor de serviciu ale lui Tobă cu Ministerul Afacerilor Interne.
CITEȘTE ȘI Ministrul desemnat al Economiei: Este exclus ca OMV să se retragă din Marea Neagră. Nu ne-au dat un termen pentru modificarea legislațieiDolo Trans Olimp, controlată de Cristian Dolofan, a fost înființată în 2011 și a terminat anul 2018 cu un profit net de peste 6 milioane lei, rulaj de peste 242 milioane lei și circa 430 de angajați. În ultimii ani, compania a devenit unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul românesc al transporturilor rutiere interne și internaționale de mărfuri. Dolo Trans Olimp avea în plan pentru anul trecut să își mărească flota de camioane de la 320 la peste 400 de unități, fiind deja cel mai important cumpărător de camioane Mercedes din țară.
Cei mai importanți clienți ai Dolo Trans Olimp sunt producătorii auto, compania propunându-și pentru 2019 să ajungă la 300.000 de unități transportate anual.
Cristian Dolofan este este nepotul lui Gheorghe Dolofan (67 de ani), care deține Trust Motors, importatorul mărcilor auto Peugeot, Citroën și DS în România, precum și mai mulți dealeri Peugeot, sub "umbrela" firmei Eurial Invest. Gheorghe Dolofan, unul dintre antreprenorii veterani ai României, domiciliat în Dubai, controlează, cu 51% din acțiuni, și IFN-ul Trust Leasing, prin care sunt derulate contracte de leasing pentru vehicule Citroen și Peugeot, nepotul său Cristian deținând 10% din capitalul firmei.
Gheorghe Dolofan, sportiv de performanță înainte de 1989 (bober), a fost declarat în mai mulți ani cel mai bogat argeșean, ultima dată în 2018, când averea sa a fost estimată la 110-120 milioane euro.