Ford Motor Co se pregătește să renunțe la 8.000 de angajați în următoarele săptămâni, producătorul auto american încercând astfel să-și majoreze profitul pentru a finanța investițiile în vehicule electrice, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Concedierile vor avea loc la nou creata divizie Ford Blue, responsabilă pentru producerea vehiculelor alimentate cu motoare cu combustie, precum și la alte operațiuni din cadrul companiei. Planul nu a fost încă finalizat și detaliile încă ar putea fi modificate, adaugă sursele, arată Agerpres.
Decizia ar reprezenta un pas important în planul directorului general Jim Farley de a reduce costurile cu trei miliarde de dolari până în 2026. El a declarat că vrea să transforme Ford Blue "într-un motor de numerar și de profit pentru întreaga întreprindere".
În martie, producătorul auto american a anunțat că diviziile sale de vehicule electrice (EV) și de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcționa ca entități separate, o decizie menită să extindă producția de vehicule electrice, în încercarea de a ține pasul cu Tesla Inc.
Ford a anunțat că va forma două afaceri auto "distincte", una concentrată pe vehiculele electrice, numită Ford Model e, și alta pe motoarele cu combustie internă, Ford Blue. Ele se vor alătura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro. De asemenea, Ford a informat că până în 2026 va majora cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari, față de un nivel de 30 de miliarde de dolari anunțat anterior.
Reducerea numărului de locuri de muncă va începe probabil în această vară. În SUA, unde sunt așteptate majoritatea concedierilor, Ford are aproximativ 31.000 de angajați.
La nivel global, compania are peste 186.000 angajați.
Oficialii Ford nu au dorit să comenteze în privința concedierilor, spunând că se concentrează pe restructurarea companiei, pentru a capitaliza creșterea pe segmentul vehiculelor electrice.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Primul automobil din istorie lansat simultan în patru versiuni de caroserieAnul acesta, acțiunile Ford au scăzut cu aproximativ 39%, pe fondul temerilor privind efectele inflației asupra industriei auto.
Luna trecută, Ford a anunțat că va începe să producă vehicule electrice la uzina sa din Spania, în a doua jumătate a acestui deceniu, adăugând însă că asta va presupune restructurări "semnificative" atât în cazul acestei uzine, cât și la o altă uzină Ford din Germania.
Într-un comunicat de presă Ford a precizat că a ales uzina sa de la Valencia drept facilitatea preferată pentru asamblarea de vehicule bazate pe următoarea arhitectură de vehicule electrice.
Celălalt concurent pentru acest proiect era uzina Ford de la Saarlouis, Germania, și care va continua să producă modelul Focus.
Angajaților de la uzinele din Valencia și Saarlouis li s-a comunicat că va fi nevoie de un program de restructurare pe termen scurt și că amploarea acestuia va fi una "semnificativă", a declarat un purtător de cuvânt de la Ford pentru Reuters, fără a oferi alte detalii.
CITEȘTE ȘI Primarul din Constanța propune ca parcarea să fie gratuită în Mamaia și în oraș, între anumite oreFord a avertizat în avans că trecerea la producția de automobile electrice va conduce cel mai probabil la diminuarea efectivelor deoarece automobilele electrice au nevoie de mai puține ore de muncă pentru asamblare.
Uzina Ford de la Valencia are aproximativ 6.000 de lucrători în timp ce la uzina de la Saarlouis lucrează aproximativ 4.600 de angajați.