Modelul Ford Courier, în versiunea comercială de marfă, a rămas cel mai sigur automobil comercial ușor din Europa, conform testelor EuroNCAP, care au acordat note mult mai slabe unor concurenți de pe piață, inclusiv în cazul unor vehicule electrice produse în Germania. Testele evaluează funcționarea echipamentelor de asistență, grupate sub numele ADAS.
EuroNCAP realizează nu doar teste de impact, ci și teste ale sistemelor electronice de asistență ale vehiculelor comerciale ușoare, pentru a vedea cât de eficiente sunt în protecția pasagerilor și a participanților vulnerabili la trafic, în special bicicliști și pietoni. Testarea se face în funcție de sistemele pe care le declară producătorul, iar scorurile se calculează printr-o ponderare a greutății sistemelor în sine, care contează foarte mult în comportamentul mașinilor, având în vedere că aceste sunt încărcate suplimentar cu 50% din capacitatea lor declarată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai recente teste ale sistemelor de asistență realizate de EuroNCAP au adus scoruri bune și foarte bune pentru modelele alese, însă niciunul nu a reușit să depășească performanțele lui Transit Courier, care fusese evaluat cu 93 de puncte din 100.
Ultimele modele testate au fost Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Opel Combo și Fiat Doblo, mașini înrudite, construite de Stellantis pe o platformă comună, cu componente comun, dar care au un nivel de asistență evaluat cu 62 de puncte din 100. Sistemele de asistență Car-to-Car și AEB Pedestrian su avut scoruri medi, iar protecția cicliștilor a fost aproape inexistentă (scor 0,6 din 10).
Renault Kangoo a primit 78% și nu a reușit să urce în cea mai apreciată categorie, de Plantină, ci a primit doar Gold. În schimb, Mercedes-Benz Citan, o mașină care pe sub caroserie are componentele lui Renault Kangoo, a primit un scor mai bun, 87%, care a condus la o „medalie” de platină, dar cu 10 puncte sub Transit Courier. La rândul său, VW Caddy Cargo, cu 68%, s-a clasat în categoria inferioară, însă VW ID.Buzz Cargo, cu 83%, a reușit de asemenea să primească o evaluare de Platină, dar tot sub scorul modelului Ford produs în România.
Ford Transit Courier, versiunea de caroserie testată de EuroNCAP, este cea care a început să fie produsă la Craiova în luna noiembrie a anului trecut și care în acest moment a generat o creștere a producției acestei uzine la un nivel fără precedent. Modelul evaluat de EuroNCAP este echipat cu motorul 1.0 GTDI EcoBoost, pe benzină, și este dotat cu toată gama de sisteme de asistență: AEB Car-to-Car, AEB Pedestrian, AEB Cyclist, Lane Supoortt Systems, Speed Assist Systems, Attention Assist. Toate aceste sisteme sunt oferite în standard pe toate echipările.
CITEȘTE ȘI Rezultate Dacia: Duster 3, aproape 20.000 de mașini comandate în prima lună. Sandero, cel mai vândut model al grupului Renault în acest anVerdictul EuroNCAP menționează o „performanță excelentă completă de la Transit Courier”. „Are o mulțime de echipamente de siguranță disponibile, aproape toate echipamentele standard pe toate gradele, iar acest lucru funcționează în general bine. Cu aceeași tehnologie de evitare a accidentelor ca și omologii săi din autoturisme, Transit Courier îndeplinește cu ușurință cerințele Euro NCAP pentru un rating Platinum”.
Rezultatele testelor au oferit 26 de puncte din maxim 30 la protecția Car-to-Car, 7,8 puncte din 10 la protecția pietonilor și 9,7 din 10 la cicliști. La pietoni, singurul test eșuat a fost la mersul înapoi în direcția unui pieton care stă pe loc. La celelalte sisteme scorurile au fost maxime.
CITEȘTE ȘI FOTO Primul depou Alstom din București pentru trenurile electrice a fost finalizatPlantina este cel mai mare scor pe care îl poate obține un vehicul comercial în testele dedicate sistemelor de asistență, fiind acordat doar mașinilor cu peste 80 de puncte din 100.
Testele dedicate vanurilor sub 3,5 tone au fost inițiate din cauză că acestea au un potențial ridicat de a accidenta serios alte vehicule, în virtutea dimensiunilor și greutății lor sporite.