Ford a demarat la finalul anului trecut producția noii familii de vehicule comerciale, Transit și Tourneo Courier, care s-a adăugat astfel la producția modelului Puma. Cu ajutorul acestor două modele noi, Ford a atins în ultimele luni o producție record și mizează pe un volum de aproximativ 250.000 de mașini pentru finalul anului.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ford Otosan, proprietarul uzinei din Craiova, a fabricat în acest an, până la finalul lunii septembrie, aproape 180.000 de vehicule, ponderea acestora pe linii fiind evident în favoarea lui Puma. Volumul de mașini a fost mai mare cu 27% față de cel realizat în urmă cu un an, ca urmare a intrării în producție a familiei Courier. În același timp, producția lui Puma a încetinit ușor, din cauza scăderii cererii pe piețele europene.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit cifrelor obținute de Profit.ro, micul SUV de clasă B Puma a fost asamblat în 119.900 unități de la începutul anului, ceea ce înseamnă o încetinire a producției cu 17,9% raportat la anul anterior, respectiv, 21.450 de mașini Puma mai puține.
În luna septembrie, volumul Puma a fost de 16.009 automobile, adică o cadență medie de 762 de vehicule. Volumul fost mai mic cu 10,8% față de septembrie 2023.
Noile modele Courier au fost asamblate într-un volum de 59.665 unități de la începutul anului, cu un volum fabricat în luna septembrie de 8.141 unități. Chiar dacă startul oficial al producției Courier a fost dat la finalul lui 2023, uzina nu a demarat producția de serie decât în 2024. În septembrie, Courier de marfă și cel de persoane au fost fabricate într-o cadență medie de 387 de vehicule pe zi.
CITEȘTE ȘI Europenii așteaptă mașinile electrice de 25.000 de euro, dar prețul pe care sunt dispuși să-l plătească este mai micUzina Ford Otosan din Craiova este singura din lume unde sunt asamblate cele trei modele, Puma, Transit Courier și Tourneo Courier. Începând din această toamnă, în luna noiembrie, vor fi produse și versiunile electrice ale celor trei modele, care vor avea startul comercial în primul trimestrul din 2025.
Conform cifrelor de producție de până acum, volumul total ce va fi asamblat la Craiova în acest an ar putea ajunge la 240.000 de autovehicule, compania Ford Otosan având estimat un volum chiar mai mare, 250 – 270 de mii de vehicule. În 2023, Ford Otosan a fabricat la Craiova 190.964 de vehicule, ceea ce înseamnă că în acest an vom avea o creștere a producției de cel puțin 25%.